dilluns, 7 de gener de 2013

Turó del Malpàs

Distància: ---

Accés: Agafeu la carretera BV-1221, que va de Terrassa a Talamanca. Passat el quilòmetre 11 i enmig d'una corba, a l'esquerra tindreu un aparcament ( Alzina del Sal.lari ), inici de nombroses excursions.

Notes: Alhora de passar pel Malpàs algú pot tindre una mica de vèrtic, però no suposa cap problema, si ho veieu massa difícil passeu pel camí de baix, que ressegueix el turó per la seva base.

Enllaç Wikiloc: NO HE TROBAT CAP REFERÈNCIA

Sortiu de l'aparcament de l'Alzina del Sal.lari amunt, al primer trencall gireu a la dreta, amb poc minuts trobareu un trencall de camins, agafeu el que teniu recte, el de més a la dreta. Travessareu un torrent, i poc més endavant deixeu un corriol que s'enfila a la dreta, cap el Morral del Llop. Més endavant i en indret fosc i obac, trobareu la Font dels Traginers.

Continueu ara pel camí de més a la dreta, en suau ascens. Passareu per dins d'un bosc d'alzines i heu de parar atenció al trobar a la vostra esquerra un ressalt rocallós, per aquí és per on heu de pujar i arribareu a l'Avenc del Llest, una impressionant esquerda d'una seixantena de metres. Continueu pel corriol, ara ja fora del bosc fins que trobeu el GR-5, que seguireu a l'esquerra fins arribar al Coll del Boix.

Un cop situats en aquest important encreuament de camins, seguiu a la dreta, cap a Mura. Us trobareu amb una pista i amb poca estona a la vostra esquerra tindreu l'impressionant Alzina del Vent. Situats davant l'alzina, aneu cap a la seva dreta i agafeu un corriol que surt a l'esquerra, més endavant heu de trobar senyals que indiquin que us esteu dirigint a Mura. Passada una petita esplanada, heu de buscar un camí, que a l'esquerra s'enfila per sobre d'un estrep rocallós.

Aquí el camí fa un gir cap a l'esquerra fins que trobeu un canal molt ombrívola. Baixeu per aquesta bonica canal, travesseu el bosc i sortiu a una esplanada, aquí busqueu un corriol que baixa a l'esquerra i que en pocs minuts us portarà a la Balma dels Venedors. Un cop vista aquesta balma que, antigament tenia una font al seu interior, busqueu en corriol, una mica més endavant de la Balma, marcat amb unes fites. Passareu per un bonic bosc fins que sortireu a un altre camí, seguiu-lo a la dreta.

Aquest camí us portarà a una gran esplanada rocallosa, l'Era dels Enrics, amb unes magnífiques vistes de tot el massís. Al final d'aquesta esplanada trobareu dos camins, agafeu el de la dreta. Per aquest corriol veureu diferents exemplars de Pins Cargolats, amb formes molt rares i peculiars. Quant arribeu a un exemplar de pi que es cargola com si fos una escala de cargol, heu de seguir el corriol de més a l'esquerra, que amb pocs minuts us portarà al bell mig de la Riera del Serrallonga.

Seguiu-la a l'esquerra i amb 5 minuts trobareu una pista que travessa la riera, aquí anireu a l'esquerra i amb pocs metres trobareu una bifurcació, agafeu el camí de l'esquerra que s'acaba convertint en un corriol que va pujant suaument fins a trobar el Pi de les Tres Branques, un exemplar de pi singular i impressionant. El camí surt al Collet del Malpàs, aquí gireu a la dreta, intentant dirigir-vos cap al Turó del Malpàs, en línia recte i en direcció a les coves que hi han al mig de la seva estructura. Aquí heu de trobar unes fites, que ajuden a seguir la base d'aquest turó cap a l'esquerra, i que us portaran al pas del Turó del Malpàs, d'aquí el nom.

Passeu-lo amb compte, ben arrambats a la paret. Un cop passat aquest pas, podeu pujar al Turó del Malpás, on gaudireu d'unes magnífiques vistes. Quant baixeu aneu recte a trobar un corriol que ve de resseguir el Turó del Malpàs per la seva base. Un cop trobeu el corriol seguiu-lo a la dreta, cap al nord, que amb poca estona us portarà a una pista forestal, aquí seguiu-la a l'esquerra i arribareu al Mas de Puigdoure.

Seguiu per la pista, i al cap de 2 minuts, quant la pista fa un gir a mà dreta heu de seguir recte, el camí es converteix en corriol i ressegueix la carena de Mata-Rodona, fins que arribeu al seu extrem, on trobareu una senyera i una creu en record de Salvador Gibert, mort en aquesta paret. A sota vostre teniu el mas de Mata-Rodona, on ara us dirigireu. Teniu que tirar enrere i buscar un corriol que baixa per un canal, a l'esquerra, on just a baix veureu l'ermita de Mare de Déu de la Concepció.

Baixeu en direcció cap el Mas, i trobeu la pista forestal, que seguireu a l'esquerra. Passareu pel costat d'una antiga teuleria, i més endavant passareu pel costat d'una bassa, on hi ha la Font de l'Hort. Seguiu uns metres més endavant i desprès de girar a la dreta, heu de deixar la pista i agafar un corriol que puja a l'esquerra, per un ombrívol bosc. Al cap d'una estona sortireu a la mateixa pista que heu sortit quant veníeu del Turó del Malpàs, ara per camí que ja coneixeu torneu enrere, cap al Turo del Malpàs.

Un cop al Turó del Malpàs busqueu el corriol que ressegueix la seva base, una mica per sota del Pas del Turó del Malpàs que heu passat abans. Quant aneu ja pel camí veureu l'Agulla del Malpàs a la vostra dreta, estigueu atens per trobar un corriol que baixa a la dreta i que us portarà a l'Agulla del Malpàs i La Cova del Turò del Malpàs.

Un cop vist, torneu enrere i continueu pel corriol que veníeu, sortireu al Collet del Malpàs, que ja coneixeu. Ara seguiu cap a la dreta, passareu un altre cop per l'Era dels Enrics i tornareu a trobar-vos amb el camí que va a la Balma dels Venedors, vosaltres continueu a la dreta. Us anireu trobant diferents trencalls i corriols, aneu buscant fites, i en el cas que no en trobeu sempre aneu de cara amunt, en direcció al Coll del Boix, lloc on us heu de dirigir, desprès de travessar una pista forestal i acabar de pujar fins el Coll.

Aquí, heu de seguir indicacions per anar a l'Alzina del Sal.lari, un camí força pedregós, amb uns 25 minuts haureu arribat al cotxe.