dimarts, 25 de juny del 2013

Pedraforca per Saldes

Distància: 9,5km

Accés: Agafar la carretera C-16 amb direcció Berga i abans d'arribar a Guardiola de Berguedà agafar el trencall de Gósol - Saldes. Al arribar a Saldes s'ha de seguir les indicacions cap al Refugi Lluís Estasen. L'excursió comença a l'aparcament del Mirador de Gresolet.

Notes: Es tracte d'una excursió d'alta muntanya, per tant, preneu les precaucions necessàries (temps, vestimenta...). Estar atents a la baixada per la Tartera de Pedraforca.

El camí de pujada fins al Coll de Verdet, i de l'enforcadura fins al Refugi Lluís Estasen heu de seguir el PR C-23, marcat amb blanc i groc.

Aparqueu el cotxe al Mirador de Gresolet, aquí veureu unes escales que pugen just al costat de la carretera, pugeu i us endinseu dins el bosc, pocs metres més amunt trobareu un trencall, agafeu el camí de l'esquerra. Més amunt trobareu un trencall de camins, aneu a l'esquerra i amb poca estona arribareu al Refugi Lluís Estasen.

Des del refugi, i ja marcat amb PR C-23 (marques blanques i grogues) comença el camí que us portarà al Coll de Verdet. Primer el camí és bastant planer, recorrent un bonic bosc d'avets i salvant alguna torrentera, Desprès de poca estona el camí ja comença a empinar-se una mica, cada cop més i més, fins que quasi a dalt el Coll de Verdet, el camí salva un fort desnivell.

Un cop al Coll de Verdet, heu d'anar cap a l'esquerra (seguint marques grogues), de cara a la muntanya. A partir d'aquí i durant 1 hora aproximadament haureu d'anar enfilant-vos per la cresta, pujant i baixant, fen servir les mans en algun moment i gaudint dels últims metres fins el cim d'una manera molt entretinguda, un cop a dalt del Pollegó Superior, les vistes són magnífiques.

Des de dalt, i amb l'enforcadura a sota els vostres peus, us dirigiu cap a ella, per un camí que baixa fort i directe, amb pocs minuts us trobareu al mig de l'enforcadura. Des d'aquest punt s'aprecia la veritable magnitud d'aquesta muntanya. Ara us heu de dirigir cap a l'esquerra, per la tartera del Pedraforca i ja senyalitzat amb el PR C-23. Aquí degut al fort desnivell i la gran quantitat de pedra solta que hi ha, la millor manera de baixar és caminar pel lloc on hi hagi més pedres, trepitjant fort i deixant-se portar, com si esquiéssiu, això si, anar amb compte i mirar de frenar de tant en tant.

Un cop a baix de tot de la tartera aneu seguint el camí, cap a l'esquerra. El camí s'endinsa dins un bosc d'avets i amb pocs minuts torneu a ser el Refugi Lluís Estasen. Des d'aquest punt només heu de seguir el camí que heu fet a l'anada.