dimarts, 25 de juny de 2013

Pedraforca per Saldes

Distància: 9,5km

Accés: Agafar la carretera C-16 amb direcció Berga i abans d'arribar a Guardiola de Berguedà agafar el trencall de Gósol - Saldes. Al arribar a Saldes s'ha de seguir les indicacions cap al Refugi Lluís Estasen. L'excursió comença a l'aparcament del Mirador de Gresolet.

Notes: Es tracte d'una excursió d'alta muntanya, per tant, preneu les precaucions necessàries (temps, vestimenta...). Estar atents a la baixada per la Tartera de Pedraforca.

El camí de pujada fins al Coll de Verdet, i de l'enforcadura fins al Refugi Lluís Estasen heu de seguir el PR C-23, marcat amb blanc i groc.

Enllaç Wikiloc: Atenció, l'enllaç del wikiloc no té perquè ser igual que la ruta descrita més avall, en alguns casos sol variar.

Aparqueu el cotxe al Mirador de Gresolet, aquí veureu unes escales que pugen just al costat de la carretera, pugeu i us endinseu dins el bosc, pocs metres més amunt trobareu un trencall, agafeu el camí de l'esquerra. Més amunt trobareu un trencall de camins, aneu a l'esquerra i amb poca estona arribareu al Refugi Lluís Estasen.

Des del refugi, i ja marcat amb PR C-23 (marques blanques i grogues) comença el camí que us portarà al Coll de Verdet. Primer el camí és bastant planer, recorrent un bonic bosc d'avets i salvant alguna torrentera, Desprès de poca estona el camí ja comença a empinar-se una mica, cada cop més i més, fins que quasi a dalt el Coll de Verdet, el camí salva un fort desnivell.

Un cop al Coll de Verdet, heu d'anar cap a l'esquerra (seguint marques grogues), de cara a la muntanya. A partir d'aquí i durant 1 hora aproximadament haureu d'anar enfilant-vos per la cresta, pujant i baixant, fen servir les mans en algun moment i gaudint dels últims metres fins el cim d'una manera molt entretinguda, un cop a dalt del Pollegó Superior, les vistes són magnífiques.

Des de dalt, i amb l'enforcadura a sota els vostres peus, us dirigiu cap a ella, per un camí que baixa fort i directe, amb pocs minuts us trobareu al mig de l'enforcadura. Des d'aquest punt s'aprecia la veritable magnitud d'aquesta muntanya. Ara us heu de dirigir cap a l'esquerra, per la tartera del Pedraforca i ja senyalitzat amb el PR C-23. Aquí degut al fort desnivell i la gran quantitat de pedra solta que hi ha, la millor manera de baixar és caminar pel lloc on hi hagi més pedres, trepitjant fort i deixant-se portar, com si esquiéssiu, això si, anar amb compte i mirar de frenar de tant en tant.

Un cop a baix de tot de la tartera aneu seguint el camí, cap a l'esquerra. El camí s'endinsa dins un bosc d'avets i amb pocs minuts torneu a ser el Refugi Lluís Estasen. Des d'aquest punt només heu de seguir el camí que heu fet a l'anada.