dimarts, 6 d’agost del 2013

Agulles i Frares Encantats pel Coll de Port

Distància: 8,5km

Accés: Heu d'agafar l'autovia A2 i sortir a la sortida de Montserrat. Aneu seguint indicacions i abans d'arribar al trencall per agafar la carretera que ressegueix la muntanya i arriba al monestir, trobareu un aparcament bastant ampli, conegut com a Can Maçana.

Notes: El tram des del Coll de Port pràcticament fins el Lloro es fa per un pas equipat amb cordes i cadenes.

Sortiu de l'aparcament de Can Maçana i us dirigiu direcció cap el Monestir de Montserrat, pel GR-172. Passareu pel Coll de Guirló, en direcció cap a La Cadireta. Quant us estigueu aproximant a La Cadireta heu d'estar atents a agafar un corriol a mà dreta, que us portarà al bell mig de La Cadireta, just a sota. Un cop vist torneu enrere i seguiu pel GR-172 a la dreta.

Pocs metres enllà trobareu el trencall a la dreta cap al Coll de Porc, agafeu-lo. Ara el camí va pujant poc a poc, més amunt torneu a trobar un trencall, gireu a l'esquerra, sempre seguint les indicacions cap el Coll de Porc. Passareu pel costat de la Font del Port i pocs metres més amunt arribareu al coll. Aquí us trobareu el PR C-78, que travessa bona part de la muntanya de Montserrat. Vosaltres heu de buscar unes marques blaves, a la dreta i de cara a la muntanya.

Aquí comença el pas equipat, ja amb clar ascens i amb un camí poc definit. Durant 20-30 minuts anireu pujant i baixant per claus, cadenes i cordes, fent aquest camí molt divertit i entretingut, però no oblideu d'anar amb compte i de seguir sempre les marques blaves.

Sortireu a un altre camí, aquí heu d'anar a la dreta, continuant seguint marques de color blau. El camí anirà pujant i baixant i recorrent ja la zona de les agulles, com el Lloro, el Bisbe, la Monja, la Nina.....Desprès de recorre el camí entre agulles sortireu a un altre camí, avall anireu cap el Refugi Vicenç Barbé per la Canal Ampla, vosaltres heu d'anar amunt cap el Portell Estret. Un cop allà aneu cap a l'esquerra, en direcció la Portella i seguint ara marques vermelles.

Aquest camí recorre moltes més agulles, passant per algun tram petit de corda i pujant i baixant constantment. Passareu pel costat d'un mirador, on podeu contemplar la Paret de les Agulles amb La Cadireta al fons, unes vistes impressionants. Baixareu cap a la Portella, on heu de girar a l'esquerra i baixar per la seva famosa canal, seguint el camí PR C-78. Pocs metres enllà sortireu al GR-172, on heu passat al poc de començar la ruta. Ara l'heu de seguir cap a l'esquerra en direcció a Can Maçana i amb 10 minuts arribareu a l'aparcament.