dilluns, 19 de maig de 2014

Ruta del Cister

Temps aproximat: 3 Dies

Accés: Es pot començar des de múltiples llocs i en qualsevol direcció. Nosaltres vam optar per començar des del Monestir de Santes Creus, al municipi d'Aiguamùrcia.

Notes:  Es tracta d'una ruta molt llarga, amb molts quilòmetres, però que es pot organitzar de múltiples maneres. Lo normal és fer-ho amb 4-5 dies, però nosaltres només disposàvem de 3.

Per la senyalització no cal patir, el camí està molt ben indicat, amb pals indicadors o les marques del GR-175, a demés, entre Santes Creus i Poblet, es segueix un tros del camí català de Sant Jaume (fletxes grogues)

Per dormir hi han moltes opcions, igual que per menjar.

El pitjor tram és el de l'Espluga de Francolí a Vallbona de les Monges, ja que no hi ha cap poble, ni cap tipus de serveis i amb prou feines trobareu una font.

Enllaç Wikiloc: Atenció, l'enllaç del wikiloc no té perquè ser igual que la ruta descrita més avall, en alguns casos sol variar.

La Ruta del Cister és una ruta molt coneguda dins de Catalunya. Recorre els 3 Monestirs cistercencs, el Monestir de Santes Creus, El Monestir de Poblet i el Monestir de Vallbona de les Monges. És una ruta indispensable pels amants del senderisme, ja que combina l'interés paisatgístic, l'interés històric i per algunes persones l'interés espiritual.

La ruta recorre 3 comarques, l'Alt Camp, La Conca de Barbera i l'Urgell, combinant muntanyes del prelitoral, les Muntanyes de Prades o els camps de l'Urgell.

Nosaltres, com ja he dit, la vam fer amb 3 dies, però normalment es fa entre 4 i 5. Per dormir el primer dia vam escollir l'Hostatgeria del Monestir de Poblet, dins el mateix recinte del monestir, unes instal·lacions noves i de gran comoditat, molt aconsellables. El segon dia vam dormir al Refugi de Sant Bernat, just a sota de la plaça del Monestir de Vallbona de les Monges. Aquest refugi està al càrrec de les monges del monestir.

Per menjar vam menjar a la mateixa Hostatgeria del Monestir de Poblet, on fan menús a un preu raonable. El segon dia vam dinar i sopar al Restaurant el Tallat de Vallbona de les Monges, un menjar casolà i molt bé de preu. L'últim dia val la pena parar-se a esmorzar al poble de Rocallaura, al cafè del poble, on us atendran molt bé i menjareu espectacular-ment per un mòdic preu. I pel dinar final vam menjar a l'Hotel Casa Peiral de Montbrió de la Marca, menjar casolà dins d'una autèntica casa de pagès.

Per més informació us deixaré uns enllaços que a nosaltres ens van ser de gran ajuda:

Primera etapa: Monestir de Santes Creus - Monestir de Poblet (34'8km, 1250m desnivell, 7'30h)

Segona etapa: Monestir de Poblet - Monestir de Vallbona de les Monges (25'5km, 580m desnivell, 6h)

Tercera etapa: Monestir de Vallbona de les Monges - Monestir de Santes Creus (43'7km, 1150m de desnivell, 11h)