dissabte, 9 d’agost de 2014

Estanys des Clòsos

Temps aproximat: 3'30

Accés: Heu d'anar fins el poble de Baqueira, i agafar la carretera que puja fins el Pla de Beret. Aparqueu al gran aparcament de les pistes d'esquí.

Notes: El camí està sense senyalitzar i a vagades costa de seguir. Recomanable portar mapa.

Enllaç Wikiloc: Atenció, l'enllaç del wikiloc no té perquè ser igual que la ruta descrita més avall, en alguns casos sol variar.

VIDEOS

Panoràmica des dels Estanys des Clòsos

Panoràmica des de Cap des Clòsos

Un cop situats a l'aparcament aneu cap el nord, dirigint-vos cap a l'extrem esquerra, on desprès de creuar un rierol comença una pista. Seguiu la pista uns 500 metres, fins que trobeu un corriol poc definit que s'enfila muntanya amunt a la vostra esquerra. Aquest corriol va pujant suaument, travessant trams de bosc i prats. Metres amunt travessareu un torrent i al cap de poca estona el camí comença a girar cap a l'esquerra, vers a l'oest.

Ara el camí puja més clarament, amb el torrent a la vostra dreta. Pujareu durant força estona, sempre amb el torrent a la vostra dreta. Arribant a dalt de tot us trobareu amb l'Estany des Clòsos, un petit estany situat entre el Tossal des Clòsos i el Cap des Clòsos. Aquí podreu gaudir d'unes impressionants vistes del Parc Nacional d'Aiguestortes i el Massís de l'Aneto.

Ara us heu de dirigir cap a la vostra esquerra, en direcció cap al Cap des Clòsos, buscant el millor itinerant per salvar el desnivell. Un cop a dalt les vistes s'amplien, ara també veiem el Pla de Beret, l'Escornacrabes i el Mont-Roig, d'entre d'altres. Baixem ara a buscar la carena, que haurem de seguir pel seu fil fins arribar al Tuc de Costarjàs. A partir d'aquí ja veureu la pista que transcorre per sota dels telecadires de l'estació d'esquí de Baqueira-Beret, que heu d'anar seguint fins arribar de nou a l'aparcament.