dimarts, 28 d’abril del 2015

Montcau-Cova Simanya- Queixal Corcat - Els Cortins

Accés: Agafeu la carretera BV-1221, que va de Terrassa a Talamanca. Poc abans d'arribar al Coll de Finestrelles heu d'aparcar el cotxe al gran aparcament a mà esquerra.

Notes: La pujada des de La Font de la Guineu fins a la base del Montcau és una mica perdedor, s'ha d'anar amb compte de no perdre el camí i seguir les marques grogues.

Panoràmica des dels Cortins

Sortiu del Coll de Finestrelles i aneu cap al Centre d'Interpretació del Parc, al marge dret de la carretera. Just al costat del Centre surt una pista asfaltada, aneu seguint indicacions cap el Montcau. Al acabar la pujada trobareu el trencall senyalitzat a l'esquerra amb direcció al Montcau. El camí no té pèrdua i desprès d'un últim tram de grimpada arribareu al cim del Montcau, des d'on es poden gaudir d'unes vistes fabuloses.

Un cop gaudit de les vistes baixeu de la petita grimpada que hi ha abans de pujar el cim i quant trobeu el corriol seguiu-lo a l'esquerra, aquest corriol baixa resseguint una petita carena fins que sortiu al Coll d'Eres. Aquí continueu de cara avall, cap a la Cova Simanya. Desprès de baixar per un descompost camí trobareu un trencall a l'esquerra que travessa un petit torrent i amb poca estona arriba a l'imponent entrada de la Cova Simanya. Aquesta cova és de les més importants del Parc amb un recorregut de mes de 400 metres. Sense l'equipació necessària i sense més ajuda que un frontal o un lot podreu visitar uns 50 d'aquests metres.

Un cop vista aquesta gran cova torneu enrere fins a recuperar el camí que baixa del Coll d'Eres, aquí aneu de cara avall amb direcció cap a la Font del Llor. Haureu d'estar atents quant hagueu de tornar a travessar el torrent, aquí heu de trobar un corriol a la dreta, seguiu-lo i deixeu el GR-5. Aquest corriol també baixa cap a la Font del Llor, però d'una forma més directe i solitària. Metres més avall deixeu un corriol a la dreta que s'enfila, vosaltres continueu baixant, Desprès de baixar força estona per un corriol bastant descompost arribareu al mig d'un torrent amb grans blocs de pedra, aquí i seguint fites arribareu a la Font del Llor.

Un cop gaudit d'aquest bonic racó baixeu per unes escales i sortiu al GR-5 de nou, seguiu indicacions cap al Coll d'Eres, de cara amunt. El corriol puja de valent salvant molt de desnivell amb poc tros. Un cop a dalt sortireu a una petita esplanada, és el Coll de la Vall o del Llor, un cop aquí seguiu el corriol a la dreta que puja encara una mica més fins a sortir a un petit coll. Aquí el corriol s'enfila resseguint la carena i pocs metres més enllà trobareu un petit corriol a la dreta, seguiu-lo. El corriol s'acosta fins al precipici, el ressegueix cap a l'esquerra i amb poca estona arribareu al Cau dels Emboscats, un indret força peculiar i amagat.

Torneu una mica enrere, agafeu el corriol principal que ressegueix la carena i estigueu atents a trobar un altre corriol a la dreta que s'endinsa cap al bosc. Un cop a dins baixeu uns metres, passeu un pas una mica aeri i arribeu al davant de l'agulla del Queixal Corcat, el nom li ve pel fet que per dins té un forat que et permet pujar fins al damunt, tot i que el pas és bastant estret.

Torneu al camí principal i seguiu-lo a la dreta, resseguint la carena i seguint fites. Desprès de resseguir-la força estona i al final d'una petita baixada arribareu a un petit replà, aquí heu d'estar atents a agafar un corriol a l'esquerra que fa un gir de pràcticament 180º.

Aneu baixant, des-grimpant algun tram de roques, fins que sortiu a una pista, aquí aneu a l'esquerra i poc més avall deixeu una altra pista a l'esquerra i continueu per la dreta, acabareu passant pel costat de la Casa de la Vall, una antiga casa amb una bassa i una bonica font amb la Mare de Déu de Montserrat. Continueu per la pista i enmig d'una corba a la dreta molt tancada deixeu-la per continuar per un corriol que surt a l'esquerra. Poc més amunt sortireu a la carretera, continueu uns metres amunt pel costat de la tanca i torneu a agafar un corriol a l'esquerra.

Seguint aquest corriol i després d'una estoneta traspassareu un torrent, aquí teniu 2 opcions, una és continuar pel corriol i sortir al GR-5 que seguint-lo amunt anireu a parar al Coll d'Eres i d'aquí cap al Coll de Finestrelles. L'altra opció és agafar un corriol que surt a la dreta i que puja fins al mateix peu del Montcau. Bé, agafeu aquest corriol que transcorre per dins el bosc passant pel costat d'una petita bassa. El corriol està bastant desfet, però seguint les fites i les marques grogues es pot anar tirant endavant. Després d'una estona sortireu del bosc i heu de traspassar una gran placa de pedra, sempre amb direcció al Montcau, que teniu al davant vostre.

Deixeu fites i aneu direcció cap a la base del Montcau, aquí trobareu un corriol molt precari que se'n va cap a la paret però més endavant fa un gir a la dreta i comença a resseguir la base del Montcau. Aneu seguint aquest corriol que dóna tot el tomb al Montcau per més endavant acabar baixant cap a un torrent per travessar-lo. Un cop a l'altre costat del torrent i després de fer una forta pujada us trobareu un trencall de corriols, el de la l'esquerra s'enfila per una paret i si el seguíssiu anireu a dalt del Montcau, seguiu però pel corriol que ara es dirigeix amb direcció als Cortins, cim arrodonit que us queda al davant a la dreta.

Torneu a travessar un altre torrent i remunteu-lo fins a sortir a sota d'una allargada balma. Tireu a la dreta i seguiu el corriol amb tendència cap a l'esquerra fins que arribareu a l'inici del pas equipat per pujar als Cortins. És un pas simple i sense complicacions, amb bons llocs on agafar-se, Un cop a dalt aneu seguint el corriol que dóna tota la volta, d'est a oest fins que ja a l'altra costat s'enfila per la roca per acabar a dalt del cim dels Cortins, amb el Montcau al davant vostre. Les parets que us envolten i les vistes que es tenen són impressionants, Un cop vist torneu enrere fins a baixar el pas equipat una altra vegada.

Un cop a baix el pas equipat torneu uns metres enrere però en comptes de tornar cap a la balma i el torrent, ara aneu a l'esquerra, per un corriol que de seguida fa un tomb a l'esquerra i comença a resseguir Els Cortins per la cara nord. Aquest corriol hi ha trams que costen una mica de seguir, però sempre trobareu una fita o altra. Passada una estona trobareu un pal indicador i el corriol s'esmuny cap dins el bosc. Més endavant sortireu a la carretera, enmig d'una corba, travesseu-la i arribareu al Coll d'Estenalles, on més avall teniu el cotxe.