dimarts, 24 de novembre del 2015

Sant Pere de Ribes - Olivella

Distància: 22,5km

Accés: La ruta comença a Sant Pere de Ribes, al final del Carrer Olivella, just al costat de la rotonda.

Notes: Excursió fàcil, majoritàriament per bons camins tret de l'últim tram, on nosaltres vam optar per no passar pel mig de les urbanitzacions i varem agafar un camí alternatiu, una mica liat, però que es pot anar seguint bé.

Sortiu del carrer Olivella i aneu a l'altre costat de la rotonda, allà ja veureu la senyal del GR-92 (tot i que és el GR-92.4), agafeu el camí. Aquest camí va paral·lel a la carretera, al següent trencall aneu recte. Arribeu a un bonic tram de camí, amb marges de pedra seca a costat i costat. Deixeu la masia de Ca l'Escolà a l'esquerra i continueu per la pista, al següent trencall aneu a l'esquerra. Més endavant la pista fa un parell de corbes per travessar la Riera de Jafre i anireu a parar al davant del Mas de la Carretera, aquí aneu a l'esquerra.

Seguiu per la pista fins al sortir a la urbanització, aquí retrobareu les marques del GR-92.4 de nou, gireu a la dreta pel carrer Vinyedos. Seguiu pel carrer de la dreta, que de seguida fa un tomb i surt a un altre carrer, aquí aneu avall, al primer trencall aneu a la dreta i al següent a l'esquerra pel carrer Xafra. Seguiu tot recte per aquest carrer fins que ja fora de la urbanització veureu les senyals que us indiquen que esteu entrant al Parc Natural del Garraf.

Ja veureu els pals indicadors del GR que us indiquen La Cova Negra, aneu seguint indicacions. Més endavant veureu un trencall a l'esquerra amb una senyal de fusta on indica "La Cova Negre", aneu cap allà pel costat de la riera. Desprès d'una estona caminant per aquest bonic sender veureu la Cova Negra a la dreta, amb el seu sostre de color negre característic. Us podeu endinsar si voleu, però us haureu d'embrutar una mica.

Un cop vista, continueu pel corriol fins que més endavant al bell mig de la riera enllaçareu amb el GR-5, seguiu-lo direcció Olesa de Bonesvalls. Més endavant trobareu un trencall amb multitud de senyals i d'indicacions, vosaltres cap a Olesa, pel GR-5. Al cap de poc metres passeu per davant del Maset de Dalt, un conjunt de masos amb ruïnes, aquí heu d'abandonar la pista principal i agafar una pista a l'esquerra que surt just al davant dels masos. Aneu seguint la pista, que al cap de poca estona es converteix amb corriol, pugeu una mica i sortireu a un trencall de pistes, aquí agafeu el corriol que puja de valent, el de més a la dreta, just al costat del corriol pel que heu pujat.

Un cop a dalt del corriol sortireu a una pista, aneu a la dreta. Més endavant arribeu a Quatre Camins, un trencall de pistes, aquí aneu a l'esquerra cap a Olivella. Des d'ara ja no heu d'abandonar aquesta pista i heu de seguir sempre les marques del PR-C 37 fins a Olivella. Un cop a Olivella, deixeu-vos perdre pels seus petits i bonics carrers de pedra. Per tornar, aneu direcció cap el cementiri, seguint la carretera que s'enfila cap a la muntanya. Un cop a dalt de tot, seguiu la pista cap a la dreta i tot seguit cap a l'esquerra, seguint indicacions cap a Ribes.

Aneu seguint la pista tot passant per la masia enrunada del Raurell, sempre seguint direcció Ribes en tot moment amb els diferents trencalls que anireu trobant. Desprès de força estona, agafareu un camí a l'esquerra on hi ha una senyal de prohibit el pas de vehicles, desprès d'aquest camí sortireu a una pista ample on les indicacions us fan anar cap a l'esquerra, ara obvieu ja les marques i aneu cap a la dreta. Passareu pel costat d'una senyal on us indica que teniu una barraca de pedra seca al costat i més endavant sortireu a un trencall de pistes, vosaltres aneu avall, tot recte.

Al final de la pista sortireu a un camp mig abandonat, voregeu-lo per la seva esquerra i dirigiu-vos a l'altre extrem, allà veureu un arbre caigut que és on comença el difuminat corriol. Heu d'estar atents, a no perdre la traça, ja que el corriol no es veu massa i pot resultar confús, però fixant-si una mica es pot seguir força bé. Ja fora del corriol sortireu a dalt de tot d'uns camps de conreu, ara heu de seguir baixant i traspassant varies feixes pel marge esquerra dels camps fins que sortiu a la carretera.

Un cop a la carretera seguiu-la a l'esquerra, i passada una corba a la dreta heu d'agafar un camí al marge dret de la carretera el qual la segueix amb paral·lel. Travesseu una riera i seguiu pel corriol que va just pel costat de la riera, més endavant agafareu una pista que us tornarà a deixar a la carretera, ara només l'heu de seguir a la dreta i tornareu a la rotonda d'inici.