dimarts, 12 de gener de 2016

Salts de Canaletes

Accés: S'ha d'arribar al poble de Canaletes. accessible fàcilment des de Vilafranca del Penedès o des d'Igualada. Comença al bell mig del poble.

Notes: Per anar fins alguns dels salts d'aigua, s'ha de baixar a baix de la llera del torrent per un tram força empinat i equipat amb una corda.

La llera del torrent és ombrívola i frondosa i en alguns casos s'ha d'anar amb compte de no perdre el camí. Aquest camí en algun tram passa per dins la riera, així que si a plogut molt recentment aneu ben equipats o us mullareu els peus.

Enllaç Wikiloc: Atenció, l'enllaç del wikiloc no té perquè ser igual que la ruta descrita més avall, en alguns casos sol variar.

Sortiu del poble en direcció cap a Sant Jaume Sesoliveres, just pel costat de l'escola. Desprès de passar pel costat d'una masia a mà dreta, avanceu uns 30-40 metres i gireu a la dreta, passant entre mig de dues vinyes. Poc més endavant arribareu al costat d'un bosc, on a l'esquerra heu de travessar un petit torrent, a l'altre costat hi ha una petita clariana, heu de trobar un corriol una mica emboscat que baixa cap el torrent, heu arribat al Salt dels Capellans, uns metres més avall teniu el Gorg dels Capellans. No us deixeu de visitar, just al costat del salt, el naixement de la Font de Canaletes, a dins d'una cova d'on cau aigua per tot arreu.

Un cop vist torneu pel mateix lloc fins a la masia. Aquí i tenint la masia a l'esquerra agafeu el camí de la dreta, pel costat d'un solitari arbre. Més endavant deixeu un camí a la dreta i continueu per la pista principal. Aneu seguint aquesta pista, que més endavant baixa de valent. Ja quasi a baix de tot heu de trobar un petit camí a la dreta, agafeu-lo.

Aquest camí transcorre pel marge dret del torrent, per la part de dalt de tot. En algun tram podreu veure el forat imponent que teniu a la vostra esquerra. Trobareu un camí a l'esquerra, no en feu cas, cap aquí aniríeu al Salt de la Mala Dona, aquest salt el deixem per l'últim, continueu pel camí. Desprès d'una estona caminant per aquest camí trobareu un altre trencall a l'esquerra, ara si agafeu-lo. Atenció!!!, pocs metres enllà el corriol es bifurca, a l'esquerra aniríeu a veure la part de dalt del Salt del Cargol, a la dreta baixeu cap el torrent, vosaltres cap a la dreta (podeu anar a veure la part de dalt del salt si voleu, són 3 minuts).

Bé, aquí per baixar al torrent heu de passar pel pas equipat amb cordes, és empinat però curt. Un cop a baix el torrent seguiu el corriol a l'esquerra. Poc més endavant trobareu un altre trencall, aneu a l'esquerra i al fons de la clotada trobareu el Salt del Cargol, que quant veieu la forma que té des de baix entendreu d'on ve el nom. Un cop vist torneu fins el trencall.

Situats al trencall aneu a l'esquerra, poc més endavant i al mig de la llera del torrent trobareu un corriol que s'enfila de valent pel marge dret, és el que heu d'agafar desprès per sortir del torrent. Bé, continueu pel corriol fins al fons del torrent, fins que arribeu al Salt dels Cups, el forat que ha anat fent l'aigua és espectacular.

Torneu enrere fins al corriol que s'enfila marge amunt i agafeu-lo. Un cop a dalt aneu seguint el camí amb l'ajuda d'alguna marques de color taronja. Sortireu a una pista, seguiu-la a l'esquerra i en algun cas podreu agafar alguna que altre drecera. Més endavant quant tingueu un camp sembrat a la dreta, heu de mirar de baixar un petit marge a l'esquerra i veureu l'imponent forat, on i cau el Salt de la Mala Dona. Si aneu una mica més enrere trobareu el corriol que baixa fins a baix el salt.

Un cop vist continueu per la pista, que desprès de travessar el torrent puja de valent i us portarà al mateix lloc que havíeu passat feia una estona. Ara ja només heu de seguir el camí que ja coneixeu.