dilluns, 18 de juliol del 2016

Estanys d'Angonella - Pic de les Fonts

Temps aproximat: 5`30h

Accés: Anem fins Andorra i seguim indicacions cap a La Massana - Ordino. Passat La Massana seguim direcció Ordino fins arribar a Llorts, una petita població. Aparqueu al costat de la petita església, on hi ha habilitat un aparcament

Notes: La pujada cap el Pic de la Burna pot ser una mica escarpat, però no presenta cap dificultat.

La baixada del Pic de les Fonts fins al primer Estany d'Angonella, es fa per un sender que en prou feines es veu, està marcat amb fites però costen seguir. En cas de que no el localitzeu no hi ha cap problema, aneu baixant pel millor pas en direcció cap a l'estany, a partir de l'estany ja trobareu un camí més marcat.

Ruta Wikiloc Pic de les Fonts

Ruta Wikiloc Estanys d'Angonella

Panoràmica des del Pic de les Fonts

Sortiu de Llorts pel bell mig de la petita població, ja amb una bona pujada. Hi veieu la senyalització cap els Estants d'Angonella. Aneu seguint aquest corriol molt ben marcat amb senyals de GR que puja de valent entre mig del bosc fins que desprès de molt estona de pujar i pujar abandoneu el bosc i sortiu al Pletiu de Sucarana, uns bonics prats de color verd ús donen la benvinguda.

Des d'aquí en endavant el GR s'enfila un altre cop de valent, cap a la dreta, en direcció cap a una cascada que hi ha més amunt. Més amunt traspasseu el rierol que forma la petita cascada i poca estona més enllà sortiu a la Pleta d'Angonella, on l'aigua és la principal protagonista. A la dreta veieu el Refugi d'Angonella.

Des d'aquest punt traspasseu el Riu de l'Angonella per un pont de fusta i arribeu a un trencall, seguint recte pel costat del riu i seguint marques grogues ús dirigiríeu cap els Estanys d'Angonella, situats més amunt, vosaltres seguiu l'altre camí, a l'esquerra i senyalitzat com a GR, que comença a pujar per un petit contrafort. Ja a dalt el camí dona un petit descans, on a la dreta i veieu l'Estany de més avall de l'Angonella. Vosaltres continueu pel GR, que continua pujant.

Aneu pujant per aquest GR sense pèrdua i comenceu a remuntar de valent en direcció cap a la carena que teniu al davant vostre, Ja havent pujat una mica veureu un corriol a mà dreta que serveix per pujar fins el Pic de la Burna, agafeu-lo. Un cop a dalt, les vistes sobre l'altre costat de la carena són impressionants. Ara, continueu cap a la dreta, resseguint la carena i passant pel costat d'una estació que serveix per provocar allaus controlades. No cal que aneu pel mig de la carena sinó voleu, podeu fer-ho un pèl per sota, per on el camí és menys escarpat.

Sense perdre de referència la carena arribeu al Pic de les Fonts. Aquí tindreu l'imponent estampa del Comapedrosa just al davant, el Pic de Baiau, Roca Entravessada, Pic de Medacorba al costat, i ja més al fons i un a mica més a la dreta el Sotllo i el massís de la Pica d'Estats. Bé, un cop gaudit de les impressionants vistes que ús ofereix aquest humil cim aneu baixant seguint la carena i amb direcció cap a una petita collada que teniu al fons.

Més avall ja podreu treure el cap a la vall d'Angonella i veure el primer dels seus estanys. Ara heu de parar atenció i buscar el millor recorregut per arribar fins a l'estany. Amb una mica de sort (tot s'ha de dir) trobareu les fites i el camí correcte per baixar, però com ja eh dit, sinó les trobeu no patiu, baixeu per on creieu més oportú, no heu de tenir masses problemes. Un cop a l'Estany de més Amunt ja veieu el camí que el recorre per la seva dreta, agafeu-lo. Aquí el camí torna a estar senyalitzat amb marques grogues, aneu-lo seguint i més avall rodegeu també per la seva dreta l'altre estany, l'Estany del mig.

Seguint les marques arribeu un altre cop al Refugi d'Angonella, ara a la vostre esquerra. Des d'aquest punt ja només ús queda seguir el camí ja conegut un altre cop fins a Llorts.