dimarts, 18 d’octubre del 2016

Gorges del Carme

Distància: 8,5km

Accés: Heu d'anar fins el petit nucli d'Orpí. A Orpí s'hi accedeix o bé des de la població de Carme, a 5 quilòmetres d'Igualada, o des de la població de Sant Maria de Miralles. Seguiu indicacions cap Orpí i un cop arribeu aparqueu al davant del castell.

Notes: El primer tram de la ruta transcorre molt a prop de la llera del riu, i en algun tram l'haureu de traspassar. Pareu atenció al cabal de l'aigua o a possibles crescudes per pluja.

Riera de Carme

Riera de Carme (Gorg 1)

Riera de Carme (Gorg 2)

Riera de Carme (Gorg 2) des de més a prop

Riera de Carme (Gorg 3)

Engorjats Riera de Carme

Resclosa Riera de Carme

Situats el castell d'Orpí, seguiu per l’únic carrer, que de seguida s'acaba i és converteix en corriol. Passeu per un mas enrunat i poc més endavant situats a una petita esplanada agafeu un corriol que s'esmuny molt fort avall. El corriol està bastant desfet per l'erosió de l'aigua i té un fort pendent de cara avall. Ja a baix sortiu a una pista on i veureu un Pas Canadenc pel bestiar, vosaltres cap a la dreta. Pocs metres enllà aneu pista avall, cap a l'esquerra, amb pocs metres més arribeu a la Riera de Carme.

Aquí veureu diferents senyalitzacions i marques de color groc, no en feu cas. Traspasseu la riera i just a l'altre costat seguiu-la pel seu marge dret aigües amunt. Passeu arran de paret d'una casa i pocs metres enllà trobeu unes escales fetes amb troncs tallats, pugeu-les. Ja a dalt continueu riera amunt per un corriol ben definit. Aneu seguint aquest corriol que avança força enganxat a la riera.

Ara us anireu trobant diferents gorgs i salts d'aigua, sent el Gorg de Santa Càndia el més conegut. Aneu avançant sense massa dificultats, amb algun que altre pas equipat per assegurar el pas, però sense complicació. Quant us aneu apropant a una zona on la riera passa força encaixonada, i hi forma un petit canyó, el corriol es desvia totalment de la riera i s'enfila cap a la dreta, molt fort amunt.

Amb pocs metres sortiu a un camí força ample que heu de seguir a l'esquerra. Aneu seguint aquest camí, que transcorre allunyat del riu i força més amunt de les seves aigües, però ja veureu que només és per una estona. Aquesta pista s'acaba convertint en corriol i acaba baixant un altre cop ben a prop de la riera. Continueu seguint riera amunt, on ara ja anireu trobant els últims gorgs que fa la riera pel final acabar sortint a una pista que heu de seguir a la dreta.

Aneu seguint la pista deixant enrere la riera, que passa pel costat d'un parell de cases per més endavant tornar a sortir a una altre pista. Ara aneu de cara avall, cap a l'esquerra. Ja a baix traspasseu la riera i pareu atenció, ja que pocs metres enllà heu de trobar un corriol a mà esquerra que s'endinsa dins el bosc, agafeu-lo, és una drecera que més endavant torna a sortir a la mateixa pista. Situats a la pista aneu a l'esquerra. Poca estona enllà la pista comença a pujar de valent, fent alguna que altre llaçada, per acabar sortint a dalt la carena. Seguint la carena i desprès de fer una petita baixada arribeu al Coll d'Orpí, on hi ha una vinya, i just al costat una barraca de pedra

Situats al coll agafeu la pista que baixa avall, cap a l'esquerra. Durant el camí de retorn, passeu pel costat d'alguns camps de conreu i en aquest mateix camí us trobareu amb 2 pistes que se’n van cap a l'esquerra, vosaltres ni cas, seguiu per la pista principal, sempre cap a la dreta. Ja quasi bé arribant a Orpí trobareu un altre trencall de pistes, aquesta si, aneu a l'esquerra, passeu per davant d'una impressionant masia i ja torneu a estar a Orpí.