dijous, 13 d’abril del 2017

Pic dels Pessons

Temps aproximat: 5'30
Distància: 10'5km

Accés: Heu d'anar fins a l'estació d'esquí de Grau- Roig, situada molt a prop del Pas de la Casa, al Principat d'Andorra. Un cop a l'estació dirigiu-vos fins a l'aparcament del Cubil i estacioneu el cotxe davant del centre mèdic.

Notes: Tema material va amb concordància amb l'estat de la neu. Nosaltres portaven grampons, piolet i raquetes i les raquetes no les vam arribar a fer servir, tot dependrà de com estigui el terreny.

Evidentment i sempre que hi ha força neu, els camins no es veuen i a vagades és difícil de seguir una direcció concreta, per tant, si porteu GPS us serà de gran ajuda, i en el cas de que no el porteu segurament trobareu alguna que altra traça que us ajudarà a anar avançant, tot i que mireu-vos bé les ressenyes per saber on i quant heu de sortiu-vos de les traçades.

La tornada la vam fer una mica per on vam voler, ja cap al final vam intentar seguir el GR-7, tot i que és indiferent, si està tot nevat, podeu seguir el GR o anar a buscar les vostres passes per on heu pujat, però aneu amb compte, ja que hi han forces estanys a la vall i depenent de com estigui de neu i gel és millor rodejar-los.

Sortiu de l'aparcament del Cubil i aneu cap el centre mèdic, anant a buscar la pista d’esquí que baixa just al seu darrere. Un cop situats a baix la pista enfileu-vos-hi i aneu pujant arrambats a la dreta. Més amunt veureu la traça d'una pista forestal, ara convertida en pista d’esquí, passeu per sota dels telecadires i continueu per aquesta pista. Veureu les indicacions del "Restaurant del Llac dels Pessons", continueu tot recte seguint indicacions. Un cop al restaurant abandoneu aquesta pista i aneu direcció cap el Camí dels Pessons, tot recte, passant per sobre d’un estany (si és que es pot evidentment)

Us comenceu a endinsar cap dins la vall, aneu pujant metres d'una manera força suau, pugeu amb el torrent al costat dret i aneu seguint traces mantenint la mateixa direcció. Més amunt ja sortiu del que seria el torrent i us comenceu a enfilar una mica més, ara amb el Pic dels Pessons com a referència (és el menys punxegut i amb una canal en diagonal al mig), us heu de dirigir cap a la Canal dels Isards, just al costat esquerra del pic.

La canal dels Isards és una canal fàcil, ample, sense massa pendent i que es fa força bé, l’únic que us podeu trobar es alguna cornisa al sortir, però amb lo ample que és, segur que podeu sortir per algun lloc fàcilment. Un cop a dalt de la canal les vistes son amplíssimes, un mar de muntanyes blanques enlluernen els vostres ulls. Ara continueu amunt, cap a la dreta, vigilant de no acostar-vos gaire a la carena, ja que segurament hi hauran formades unes bones cornises.

Amb poca estona arribeu al Pic dels Pessons (2864m) d'es don es tenen unes vistes brutals de tota la vall dels Pessons i de les muntanyes que l'envolten. Un cop gaudit del cim continueu per la carena en la mateixa direcció, seguint les marques del GR-7. Desprès d'una estona per la carena arribeu a un coll, on a l'esquerra teniu la Vall d'Ensagents, amb l'Alt del Griu al davant i a la dreta la vall dels Pessons cap on heu de dirigiu-vos vosaltres.

Baixeu coll avall, vigilant i assegurant el pas si la neu està dura, ja que hi ha una bona pendent. Ja a baix trobareu marques del GR-7 que podeu anar seguint i si no, podeu anar baixant seguint alguna que altre traça d'algú que ja hagi pujat o simplement baixar per on vulgueu, si hi ha neu els camins tels fas tu. Aneu amb compte ja que hi han bastants estanys, no fos cas de que poseu els peus a l'aigua. Agafeu el camí que agafeu heu d'arribar un altre cop al Restaurant dels Llacs dels Pessons, i d’aquí ja tornar per on heu pujat per arribar fons on teniu el cotxe.