diumenge, 19 de maig del 2019

Montblanc - Mas d'en Llord - Tossal Ras - Rojals

Distància: 19'5km

Accés: Agafem l'autopista AP-2 direcció Lleida/Saragossa i agafem la sortida de Montblanc. S'ha de traspassar la població i agafar la carretera que va cap a Rojals. S'ha d'estar atent a agafar el trencall cap al Pilar de l'Aigua, seguint una pista de terra fins arribar a una caseta d'aigües de Montblanc, on heu de deixar el cotxe.

Notes: Ruta força fàcil, senyalitzada en bona part i per camins fàcils de seguir.

Sortiu de l'aparcament pista amunt i pocs metres enllà arribeu a un trencall a mà dreta, agafeu aquesta pista en direcció a Rojals, tot seguint el GR 171. Ara heu de seguir aquest camí durant molta estona, sempre seguint les marques de GR i pujant constantment, però sense cap desnivell molt pronunciat.

Passeu pel costat de la Font del Grèvol o del GR i de la Font del Burxoc, aquí en aquest tram la pujada ja és més pronunciada. Heu de parar atenció uns metres més amunt de la Font del Burxoc a trobar un trencall a mà dreta que se'n va de cara avall. Aquí abandoneu el GR i agafeu aquest corriol. Aneu baixant, traspasseu una petita riera i continueu per aquest corriol que marxa força planer. Una estona més enllà sortiu a una pista, seguiu-la a l'esquerra.

Pugeu per aquesta pista, passeu pel costat de 2 fonts molt ben arranjades, la Font de la Cua de Cavall i la Font d'en Seré. Seguint la pista amunt arribeu a la Balma d'en Mas d'en Llord, un abric amb pintures rupestres, declarat patrimoni de la Unesco i que actualment no si pot accedir lliurement ja que està tot tancat. Un cop vist continueu pista amunt, passant pel costat d'en Mas d'en Llord.

Seguiu aquesta pista, passeu pel costat de la ruïnes del Mas d'en Pepet i enmig d'una corba a la dreta veureu una gran bassa a la vostra esquerra. Aneu pujant per la pista fins que trobeu un corriol a mà esquerra (no és més que una drecera) agafeu-lo. Retrobeu la pista i arribeu a un trencall de pistes, aquí aneu a l'esquerra. Més endavant retrobeu el GR, abandoneu la pista i seguiu el GR cap a l'esquerra.

Torneu a sortir a una pista, seguiu a l'esquerra, direcció cap a Prades. Poc més enllà el GR se'n va a la dreta, vosaltres heu de pujar per una pista pedregosa que ressegueix la carena. Seguint aquesta pista, arribeu a dalt del Tossal Ras, on hi ha una torre de vigilància forestal i un gran punt geodèsic. Un cop vist continueu per la pista avall, passant pel costat d'una bonica pineda fins arribar a una pista transversal. Aquí aneu a l'esquerra en direcció a Rojals.

Aneu seguint indicacions cap a Rojals per aquesta pista, fins que trobeu una altre pista secundària a mà dreta, agafeu-la ( no és més que una drecera). Uns metres més enllà la pista es converteix en un corriol que acaba sortint un altre cop a la pista principal, seguiu-la a la dreta.

Acabeu sortint a Rojals, petit poble que pertany al municipi de Montblanc, on hi destaquen la seva església i el seu mirador. A les escales de l'església hi ha una espectacular barana de ferro forjat que simula 2 dracs. Un cop vist torneu a la carretera i sortiu del poble. Just a la última casa hi ha el trencall del GR a mà esquerra, que se'n va avall.

Seguiu aquest corriol sense pèrdua de cara avall. Passeu pel trencall on a l'anada heu abandonat aquest GR i poc més avall i enmig d'una corba a l'esquerra veureu un corriol a mà dreta. Ara abandoneu el GR i seguiu per aquest corriol.  Heu de seguir aquest corriol durant molta estona, obviant qualsevol altre trencall i sempre seguint de cara avall, no hi ha pèrdua. Desprès de 1h aprox. seguint aquest corriol arribeu a la pista principal per on heu començat la ruta i en poca estona arribeu a on teniu el cotxe.