dilluns, 24 de juny del 2019

Campdevànol - Torrent de la Cabana - Sant Feliu d'Estiula

Distància: 18,5km

Accés: Heu d'anar fins a la població de Campdevànol i un cop allà agafar la carretera direcció Gombrèn. Passat el pas a nivell aparqueu en un gran aparcament a mà esquerra.

Notes: Per accedir al 7 Gorgs s'ha de pagar una taxa de 5€ per persona. Abans es feia pagar a l'aparcament, ara a l'aparcament es pot aparcar gratis perquè està subvencionat durant 5 anys, però al pujar per pista d'accés al torrent hi ha un control.

Et fan posar una polsera ja sigui a la monyeca o a la motxilla, així que si entres sense pagar podria ser que et fessin pagar un cop a dins el torrent (nosaltres ens vam trobar un Agent Rural)

La ruta dels 7 Gorgs està molt ben senyalitzada i neta, si aquests 5€ serveixen perquè això segueixi així ben pagats estant.

La tornada la varem fer pel camí ral, fent una volta per dalt el Serrat de l'Auró, per camins ben senyalitzats en pràcticament tot la ruta.

Gorg de la Cabana

Gorg de la Tosca

Gorg de l'Olla

Gorg de la Bauma

Gorg del Forat

Gorg Petit del Colomer

Gorg del Colomer

Sortiu de Campdevànol i aneu carretera amunt, direcció Gombrèn. Als pocs metres ja veieu l'inici del camí ral, planer i ben senyalitzat. Aneu direcció a la Font del Querol per camí evident i sense pèrdua. Passeu pel costat de l'àrea de lleure de la Font de Querol, on antigament es feia pagar per accedir a l'aparcament. Vosaltres continueu, passeu pel costat d'un càmping i sortiu a una pista asfaltada. Aquí seguiu indicacions cap els 7 Gorgs i poc més amunt us trobeu la caseta de control d'accés al Torrent de la Cabana.

Un cop passats els control ja accediu ben bé al torrent. No detallaré pas per pas la ruta, ja que està infinitament marcada i és impossible perdre's, així que aneu seguint indicacions i gaudint d'aquest impressionant indret.

Aquí les fotos dels gorgs que anireu trobant:

Gorg de la Cabana

Gorg de la Tosca

Gorg de l'Olla

Gorg de la Bauma

Gorg del Forat

Gorg Petit del Colomer

Gorg del Colomer

Ja a l'últim gorg, seguiu indicacions cap a la pista, tot passant pel davant del bar. Un cop a la pista aneu a l'esquerra. Al cap de poc us trobeu un trencall, aneu per la pista de l'esquerra, seguint la Ruta de la Transhumància. Més endavant, en un altre trencall aneu direcció cap a Sant Feliu d'Estiula.

Al cap de poc arribeu a l'església de Sant Feliu d'Estiula, datada del S.X. Un cop vista, torneu una passos enrere i aneu direcció cap a l'Oró, senyalitzat amb un pal indicador. A partir d'aquí el camí es confús, ja que no es veu tan clar, però les marques blanques als arbres us ajudarà a anar avançant sense masses dificultats, fins que després d'una forta pujada sortiu a una pista asfaltada.

***El lloc, a on hi havia una vila, va ésser donat al s. X pel comte Guifré, al monestir de Ripoll (890). El 1040 consta que és dedicada a sant Pere, a partir del segle XIII a sant Pere i a sant Feliu, i a partir del segle XVIII, només a Sant Feliu. El primitiu edifici del segle XI es transformà del tot el 1731, quan s'allargà i s'apujà la nau, i hom hi afegí un campanar i dues capelles laterals. Al seu costat s'hi troba l'antiga rectoria, reformada i condicionada, com a casa de trobades de la parròquia de Campdevànol.***

Aquí aneu a l'esquerra, deixant a la dreta el Mas de l'Auró. Aneu baixant i arribeu a un trencall de pistes, aquí abandoneu la pista asfaltada i seguiu recte per una pista amunt, cap els Emprius. Seguiu aquesta pista amunt, tot seguint també marques grogues. Ja a dalt abandoneu la pista i agafeu un corriol a mà dreta. A partir d'aquí el camí es molt bonic i tranquil, baixant suaument i de fàcil caminar.

Més avall el corriol comença a baixar fort i ja és més pedregós fins que acaba sortint a una pista, Aquí heu de para atenció i abandonar les marques grogues que se'n van avall i agafar una pista secundària tot recte, on hi ha un cablejat pel bestiar. Seguiu aquesta pista fins que torneu a sortir un altre cop a una altre pista i torneu a trobar les marques grogues.

Aquí aneu a l'esquerra, passeu per sota de la masia d'Estiulella i poc més endavant abandoneu la pista i agafeu un corriol a la dreta tot seguint marques grogues. A partir d'aquí només heu de seguir les marques fins a tornar a sortir a l'aparcament.