dissabte, 6 de juliol del 2019

Pont del Clop - Casa de Riufred - Aigüesjuntes

Accés: Si veniu de Barcelona, heu d'anar fins a Solsona, un cop allà agafar la carretera que va cap a Andorra, la C-26. No gaire tros més enllà heu d'estar atents a trobar un trencall a mà dreta en direcció a Cambrils. Aneu seguint indicacions cap a Cambril - Montpol i desprès d'una forta baixada passeu per sobre un pont, aquest és el Pont del Clop, aparqueu aquí.

Notes: La ruta té algunes dificultats.

S'ha de vorejar un camp de sembrat, tot i donar molta volta es pot passar bé.

S'ha de passar per una tanca d'espines, on hi ha un ferro per poder treure i posar el pal i així passar més fàcilment.

Per últim, el tram de riu, on hi pot haver-hi algun tram on la aigua pot dificultar l'avanç, però passant per algun dels laterals es pot anar avançant.

Va bé portar alguns escarpins o calçat per anar per dins el riu, penseu que l'últim tram el fareu amb les cames dins el riu.

Sortiu de l'aparcament i aneu cap a la ruïnes de l'antic Hostal del Clop, aquí agafeu un corriol que surt a la seva esquerra i aneu amunt. Aneu remuntant per aquest corriol, que transita per sobre del riu, amb unes bones parets a la vostra dreta. Més amunt el corriol se'n va a l'esquerra i traspassant un petit tram de bosc sortiu a una antiga pista, vosaltres amunt.

Més amunt sortiu a un camp de sembrat, si està sembrat us tocarà vorejar-lo per la dreta, sortiu a un altre camp tot continuant per la dreta fins a sortir a una pista poc utilitzada. Aneu amunt i sortiu a la carretera. Aquí continueu amunt fins arribar al trencall de la Torre de Montpol, aneu cap a la dreta per de seguida deixar la carretera i seguir un camí, també a la dreta en direcció a la Font dels Jonquerons.

Un cop a la font, baixeu al torrent i continueu amunt, per una forta pujada. Aneu seguint per aquest camí una mica difuminat fins a sortir a la pista d'accés de la Torre de Montpol, vosaltres aneu a l'esquerra i de seguida trobeu una pista asfaltada, ara aneu amunt fins a sortir a un trencall de pistes, aquí aneu a l'esquerra. Poc més enllà trobeu un pal indicador de Ruta 1 ( Casa de Riufred), vosaltres cap aquí.

Al cap d'una estona sortiu a un camp tot tancat amb fil ferro espinós, aquí hi ha un lloc on els pals es poden treure amb molt de compte per poder passar. Obriu la tanca amb compte i aneu camp avall, per sortir torneu a trobar el mateix tipus de tanca. Un cop passat aneu cap a l'esquerra. Aquí heu d'anar seguint aquesta pista poc freqüentada i amb baixada fins arribar a un petit clar. Aquí hi veieu un corriol que baixa fort avall, vosaltres cap aquí.

Un cop a baix del corriol heu de continuar baixant per un camí molt precari, que en el seu dia es devia arreglar força bé amb formigó, baranes i els ponts sobre el riu, tot i que poca gent i passa per aquí. Desprès de baixar fort fen llaçades arribeu al primer pont. Ja a l'altre costat aneu avançant per un estret corriol fins a traspassar un altre pont, ara ja només us queda anar seguint endavant fins arribar a la Casa de Riufred, enclavada sota d'una balma.

Un cop vista, heu de tornar enrere fins a la tanca d'espina. Un cop allà heu de agafar una pista que surt just davant la porta i que baixa avall, cap dins el bosc. Més avall aquesta pista gira a la dreta i va resseguint la part solana del Turó d'en Gili. Desprès de força estona per aquesta pista sortiu a una pista asfaltada. Aquesta és la pista que baixa cap a Aigüesjuntes, aneu a l'esquerra, avall. Desprès d'una estona baixant per la pista arribeu al riu, ara aneu tot recte i arribeu a Aigüesjuntes, on es creuen el Riu Fred i el Riu de Canalda. Aquí podeu comprovar la diferència de temperatura d'un riu i de l'altre.

Bé, si voleu podeu continuar pista amunt per arribar a Cal Ral, una àrea de lleure molt tranquil·la i neta. Un cop vist aneu pista avall i a l'esplanada desprès de la caseta ja us podeu descalçar i anar seguint riu amunt. Aquest tram sens dubte és el més impressionant de la ruta, tota l'estona seguint el riu, o la llera del riu per esquivar els tolls més fondos.

Desprès de força estona per dins el riu i just abans d'una gran corba del riu a la dreta, heu d'abandonar el riu per un corriol, ja que riu més avall el riu s'engorga i es converteix en estret, fondo i més delicat per salvar les coses ben seques. Bé, corriol amunt, passeu pel costat d'una grans formacions rocoses, i uns metres més endavant heu de parar atenció a un corriol a l'esquerra que s'enfila molt fort amunt. Aquest corriol puja molt fort, i pot ser delicat si està mullat. Un cop a dalt de tot sortiu un altre vegada per on heu passat a l'inici i només heu de desfer els pocs metres per arribar a on teniu el cotxe.