dimecres, 28 de desembre de 2011

Vall de Gerber - Refugi Mataró

Temps aproximat: 3'30 h (anada)
Distància: 12,5

Accés: Heu d'arribar fins al km 18,7 de la carretera del port de la Bonaigua. 3 km després de coronar-lo (si veniu de Vielha) heu d'aparcar a l'aparcament de la Peülla, al costat d'un remuntador.

Notes: Es tracte d'una excursió d'alta muntanya, per tant, preneu les precaucions necessàries
(temps, vestimenta...).

Travesseu la carretera, i aneu a agafar un sender que s'enfila per la dreta del riu Bonaigua. A mesura que aneu pujant la panoràmica sobre la vall es va obrint. El camí fa un gir a la dreta, entra dins d'un bonic bosc i guanya pendent fins que arribeu a l'Estanyol de Gerber, molt concorregut a l'estiu graciés al fàcil accés.

Continueu camí amunt, on el traçat ja no és tan amable i es converteix en un camí més pedregós, fins que arribeu a caminar per sobre d'una tartera on si pareu atenció, escoltareu l'aigua passar per sota les pedres. Una mica més amunt arribeu a l'Estany Petit de Gerber. Vorajeu-lo per l'esquerra i pugeu just pel costat del riu fins que arribeu al Llac de Gerber.

El Llac de Gerber és un llac de dimensions considerables. La seva peculiar forma, amb parets quasi verticals, fa la sensació de que estigueu amb a un antic crater d'un volcà. Aneu seguint el camí que continua per l'esquerra del llac, puja una mica i arribeu a una cascada. A partir d'aquí comença el punt més delicat de l'excursió, on us haureu d'enfilar per una tartera amb una forta pendent. L'ascensió es pot complicar si les pedres estan molles.

Aneu pujant camí amunt, el bosc és pràcticament inexistent i a partir d'aquí passareu nombrosos llacs i estanys fins que a l'horitzó, sota del Pic d'Amitges, començareu a veure el Refugi Mataró o de Gerber (2474m).

El refugi, situat sobre d'un turó, si pot pujar per una cadena, o vorejar-lo per darrera. Des de aquest punt podeu començar alguna de les moltes ascensions que es poden fer per la zona, com el Pic d'Amitges, el Tuc de Saboredo o el Bassiero.

Per tornar cap el vehicle, només heu de seguir el camí per on heu vingut.