dimecres, 9 de febrer del 2022

Feixa del Colom (K2)

AccésHeu d'anar fins a la població Montblanc i aparcar al davant del carrer del Camp de Futbol. Un cop allà us heu de dirigir cap l'est, en direcció al final del carrer. Allà ja hi veieu indicacions del GR-175 per pujar cap a Sant Joan de la Muntanya.

Notes: Via molt fàcil i curta, on tanta aproximació i treu interès. Un cop acabin (si ho fan) el tram pendent potser una de les grans vies de la zona.

Pareu atenció al tram que no està acabat. Abans estava senyalitzat, però ara no, i si us hi poseu us quedareu sense cable de vida de cop i volta.

Agafeu la pista i aneu amunt, seguint indicacions cap a Sant Joan. Bastant més amunt arribeu a una esplanada on teniu 2 opcions, aquí aneu a la dreta, que és una mica més dret però més ràpid. Desprès d'una hora de pujada arribeu a Sant Joan de la Muntanya, enclavada en un lloc magnífic i en unes grans vistes. Entreu a dins i pugeu a dalt de tot. Un cop a dalt agafeu la pista que surt amunt. Quant la pista gira a l'esquerra heu d'estar atents a trobar un parell de corriols a la dreta. El primer no en feu ni cas, és per on tornareu, aneu uns metres més avall i agafeu el segon.

Arribeu a l'inici de la via, on ja veieu el llarg tram d'esglaons per on heu de pujar. Tram pesat, amb masses ferros pel nostre gust. Obvieu les altres parts de la via que trobareu. Un cop a dalt agafeu el corriol i dirigiu-vos cap a un pal metàl·lic.

Aquí ja veieu el tram de baixada per on continua la via. Baixeu per un petit tram d'esglaons i per una escala d'inoxidable. Aquí pareu atenció a no enfilar-se per un tram que puja amunt  a l'esquerra (és el tram inacabat).

Feu un flanqueig per la cinglera i us torneu a trobar una tram de flanqueig amb una mica de pati, però molt fàcil i ben equipat. Aquí empalmeu un altre cop al tram d'inici. Pugeu uns metres i agafeu la variant de la dreta. Desprès d'un llarga flanqueig baixeu per un petit tram equipat i ja heu acabat la via.

Per tornar desfeu tot el camí que heu fet a l'anada.