dimecres, 16 d’agost del 2023

Breithon Occidental des de Plateau Rose (Cervinia)

Distància: 9'5km

AccésHeu d'anar fins a la població Cervinia, als peus del mític Cervino. Aquí heu d'agafar el telecadira que puja fins a Plateau Rosa (en total són 3). Preu uns 55€ anar i tornar.

Notes: Ruta a uns dels 4000 més fàcils i accessibles que hi han, però igualment a tenir en compte el factor de l'alçada.

Es passa dels 2000 metres als 3800 en 10 minuts, i això no sempre el cos ho accepta bé. En el meu cas, em va passar i em va costar arribar al cim, tot i ser una ruta força assequible. Tingueu-ho en compte.

Tot i traspassar una glacera, en principi no hi ha masses perills evidents i veureu moltíssima gent sense encordar, inclús sense piolet. Això ja es cosa vostre.

Molt recomanable acostar-se fins el Breithorn Central, tot i que aquí ja hi ha una travessa una mica exposada i s'ha d'anar en compte.

Situats ja a Plateau Rose, agafeu el lateral de la pista d'esquí i avall. Continueu fins al final, on heu de passar per sota d'uns telecadires. Aquí veureu la senyalització per anar seguint les pistes sempre pel lateral. (no traspasseu pel mig de les pistes). Passeu per sota d'un petit túnel, i desprès de pujar fort per una pista sortiu a dalt de l'estació que puja des de Zermat.

Aquí ja teniu els Breithorn's i la seva glacera blanquíssima al seus peus. Veureu altres al fons, Castor, Polux, Roccia Nera. Seguiu l'abundant traça fins al peu del Breithorn. En aquest punt és on haurieu de desviar-vos a la dreta per anar fins al coll que separa el Breithor Occidental i el Breithorn Central, i acabar de fer l'ascens fins aquest últim.

En el nostre cas, vam seguir la traça fins al Breithorn Occidental, ara ja amb força pujada. Desprès de fer varies ziga-zagues i un últim tram de carena, arribeu al cim, on de ben segur que no estareu sols, però les vistes a 360º són espectaculars.

Des del cim veieu al camí que va fins al Breithorn Central, últim moment per decidir si intenteu l'ascens o no. En el nostre cas, mitja volta i desfer tot el camí de pujada per a retornar un altre cop a Plateau Rose.