dimecres, 18 d’agost del 2021

Borredà - Salga Aguda

Distància: 14,5km

AccésHeu d'anar fins a la població de Borredà i aparcar a l'aparcament municipal situat a l'extrem oest del poble (senyalitzat)

Notes: És una ruta ben senyalitzada en general però que passa per alguns camins poc transitats. Per pujar al Salga Aguda és fa per una petita cresta que pot presentar algun tram perillós si està mullat, tingueu-ho en compte.

Sortiu de l'aparcament i aneu a buscar el GR-241, a la carretera, just davant del restaurant Baix Pirineu. Baixeu avall, cap al Pont de Sant Joan. Ja a l'altre costat del pont, seguiu corriol amunt, tot seguint les marques de GR. Heu de seguir el GR una bona estona, fins que sortiu a una pista forestal.

Un cop a la pista seguiu-la amunt i deixeu poc més endavant el corriol que se'n va a l'esquerra. Heu de seguir la pista força estona, que va perdent alçada a poc a poc. Quant arribeu a una corba i veieu una pista a surt a mà esquerra, abandoneu la pista principal i agafeu aquesta pista més secundària. Aneu seguint sense pèrdua la pista, passeu per davant de la Font del Llop i desprès de fer una corba a l'esquerra i on la pista comença a pujar de valent, heu de veure un corriol a mà dreta que puja al marge, vosaltres cap aquí.

En poca estona arribeu al Coll de la Creu de Salga, seguiu recte. Passeu per davant de la Masia de Salga i aneu seguint amunt per un tram herbos. A partir d'aquí i fins el cim del Salga Aguda heu d'anar seguint la carena. Hi ha algun camí que potser baixa avall per no anar tant per la carena, però vosaltres seguiu sempre per dalt.

Passeu algun tram on s'ha de grimpar una mica i on hi ha instal·lades algunes cordes. Entre grimpar i caminar arribeu a dalt del cim del Salga Aguda, on les vistes sobre Vilada, el Pantà de la Baells, Serra d'Ensija són brutals.

Un cop vist, baixeu pel mateix llom, ara amb alguna que altre marca de pintura. Seguiu el corriol més marcat, que mica en mica va perdent alçada, fins que sortiu a un altre corriol. Aquí, seguiu fort avall, en direcció a Vilada. La baixada és llarga, però ombrívola i amb molt de verd, així que es fa curta. Un cop a baix de tot sortiu al costat del Pont del Climent, aquí seguiu la pista a la dreta, en direcció a Borredà.

En alguns trams aquesta pista està una mica tapada i amb força herba, però es pot seguir sense problemes. Seguiu per la pista sense agafar cap altre corriol, sempre seguint la pista. Bastant més enllà la pista es converteix en corriol i acaba baixant al Riu Mergançol per traspassar-lo i acabar sortint a la carretera.

Aquí, aneu uns metres a la dreta i de seguida veieu les marques grogues que s'enfilen a l'esquerra de la carretera. Aneu seguint les marques sense problemes fins que desprès de fer un tros de pista arribeu a un trencall de corriol, on aquí ja enllaceu amb el GR-241. Ara ja només us queda seguir el GR, que desprès d'uns 2,5km us deixa un altre cop a Borredà, just on teniu el cotxe.