dijous, 14 de desembre del 2023

Pardines - Taga - Puig Estela

Distància: 19,5km

Accés: Heu d'anar fins a la població de Pardines i aparcar a on us vagi bé.

Notes: Ruta ben senyalitzada en quasi bé tot el recorregut. Potser trobeu algun tram on el camí no està ben definit, però al estar fora el bosc i veient en tot moment els 2 cims que heu de fer, orientar-se resulta molt fàcil.

Es pot escurçar la ruta sortint des de Puigsac, des d'on si accedeix per un trancall poc abans d'arribar al poble de Pardines.

Sortiu de Pardines pel carrer de Camprodon, direcció cap a Puigsac. Baixeu fort fins a baix de tot del torrent i pugeu fins a Vilaró, on trobeu una petit carretera. Ara seguiu amunt, tot passant per la bonica ermita de Santa Magdalena de Puigsac. Continueu per la pista fins arribar a un trencall. Aquí, seguiu indicacions cap el Taga, a la dreta.

Heu de seguir aquesta marcada pista durant força estona, fins que sortiu del bosc i arribeu a uns abeuradors per les vaques. Aquí, la pista s'acaba i comença un difús tros on es veuen molts corriols, però a la vegada no se'n veu cap de clar, ja que el terreny esta força malmès. En tot cas, vosaltres amunt, deixant un petit torrent a la vostre dreta. A mesura que aneu pujant ja ho veureu més clar, i el cim del Taga us apareixerà al fons a la dreta.

Seguiu sense massa problemes el camí, fins sortir quasi bé a dalt de la carena. Ara ja només us queda seguir a la dreta fins arribar al cim del Taga, coronat per la seva característica creu. Al fons a la vostre esquena ja veieu el següent cim, el Puig Estela, des d'aquí força lluny.

Retorneu uns metres i baixeu avall fins a la Portella d'Ogassa. Aquí, obvieu el camí de baixada i continueu fins a situar-vos a sota de l'inici de la carena. Aquí hi ha un difuminat corriol que ressegueix tota la carena ( senyalitzat amb marques grogues) i puja de valent. Desprès de resseguir tota la carena i d'algun tros de puja i baixa arribeu fins el Puig Estela, una altre fantàstic mirador d'aquesta zona.

Aquí, seguiu la mateixa direcció que porteu i comenceu a baixar, en direcció est. Desprès d'una bona baixada arribeu al Coll del Pal, on hi han varis camins. Aquí aneu direcció a Pardines, a l'esquerra. Pareu atenció de trobar bé el corriol, que avança planer i ben arrambat a l'esquerra. Més endavant heu d'anar baixant cap a una pista que veieu al fons, una mica per on vulgueu, al vostre gust.

Un cop a la pista, seguiu-la sense masses problemes
, sempre de cara avall i seguint marques grogues. Desprès de traspassar un torrent, una mica més amunt, us trobeu un trencall, aquí abandoneu la pista i seguiu recte, seguint les marques grogues, seguiu fins que torneu a sortir a la pista. Ara ja, només us queda seguir el camí que heu fet servir a l'anada, que acaba amb una bona pujada al poble de Pardines.