dissabte, 3 d’abril del 2021

Aresta Brucs a La Cajoleta (IV+) 155m

Desnivell: 500

AccésHeu d'anar fins a l'aparcament del Restaurant Vinya Nova, al qual s'hi accedeix des de la població de Collbató.

Notes: Escalada fàcil, de IV+, però situat en un flanqueig bastant exposat.

l'Aproximació és llarga i amb un bon desnivell.

Aquí us deixo un link molt recomanable i molt més detallat sobre l'Aresta Brucs a la Cajoleta

Sortiu de Vinya Nova en direcció cap al Bruc, de cara amunt. Als pocs metres hi trobeu les marques del PR-C 78, seguiu-lo. Aquest camí és el que puja pel Camí dels Francesos. Desprès de força estona pujant de valent i quant arribeu a l'alçada de l'Ajeguda, heu d'abandonar el camí actual i agafar un corriol a mà esquerra que s'enfila uns metres fins el Coll de l'Ajeguda, on ja veieu l'objectiu del dia, l'Agulla de la Cajoleta.

Aquí heu de seguir per aquest corriol que baixa fins a la llera del Torrent del Migdia. Ara gireu uns metres torrent avall i de seguida veieu unes fites a mà dreta senyalitzades amb pintura groga, agafeu-lo. Pocs metres enllà i quant sortiu a un llom de roca, ja tindreu la vostra via a la dreta.

Primer Llarg: 50m II-III: Llarg molt fàcil, al qual es pot pujar sense assegurar tranquil·lament fins la primera reunió, just al costat d'un petit arbre.

Segon Llarg: 45m III - IV: Aquí ja es posa la cosa una mica mes dreta, però de molt bon fer i amb bones presses. La reunió està situada just a sota del gran sostre de l'agulla. (Hi trobeu una reunió una mica més avall, però vosaltres ni cas, tireu fins a la de dalt.)

Tercer Llarg: IV - IV+ - IV: El llarg estrella de la via, on hi ha un flanqueig bastant exposat que impressiona una mica, però està ben protegit. La roca està una mica polida per l'acció de l'aigua, que fa que hi hagi una mica de falta d'adherència.

Aquí ja podríem donar per finalitzada la via, ja que el que queda fins a dalt es pur tràmit. Aquí heu d'anar a buscar la instal·lació de ràpel, d'uns 15 metres que us deixa a un petit coll.

Per baixar a baix de tot podeu muntar ràpel de 50m que us deixarà a peu de via, o pujar per un llom de roca i tot seguint fites retrobar el camí de marques grogues que tot seguint-les de cara avall us tornarà a la llera del torrent i d'aquí retornar per on heu vingut.