dilluns, 15 d’abril del 2024

l'Esquirol - La Foradada - Els Aiats - Santuari Cabrera

Distància: 21,5km

Accés: Heu d'anar fins a la població de l'Esquirol, i aparcar el cotxe en un petit aparcament a mà esquerra, just abans de sortir un cop travessat el poble.

Notes: Ruta molt ben senyalitzada en tot el recorregut.

La pujada als Aiats és potser la que costa més de seguir, però hi ha varies fites.

Al baixar dels Aiats vam agafar una variant més dreta que el camí principal (equipada amb alguna corda) però és pot baixar bé si es va en compte.

Sortiu avall, cap al carrer del pont i ja de cara amunt sortiu un altre cop a la carretera. Aneu lleugerament a l'esquerra per agafar una pista a la dreta, en direcció a Cantonigròs. Aneu seguint aquest camí sense pèrdua durant uns 3 quilòmetres, on trobareu el trencall d'anada i tornada per baixar cap a baix el Salt de la Foradada. Malauradament nosaltres el vam trobar ben sec, però l'indret impressiona i és molt maco.

Un cop vist torneu amunt i seguiu fins a Cantonigròs. Aneu seguint les marques del GR que van baixant carretera avall, fins que arribats a un pont, abandoneu les marques, traspasseu el pont i agafeu la pista a la dreta. Ara aneu en direcció als Aiats, per pista fàcil i ben senyalitzat. Arribeu a la masia dels Aiats, i aquí ja comença la pujada direcció a la cinglera. És una pujada forta, per corriol a vegades una mica perdedor, però hi han moltes fites i alguna marca.

Ja a dalt de tot passeu pel costat d'unes ruïnes i seguiu el corriol a mà dreta. Passeu pel Pla dels Aiats, on hi han unes magnífiques vistes. Podeu continuar una estona més pujant fins a dalt dels Aiats. Retorneu enrere, i seguiu el corriol que recorre la cinglera i ja desprès va baixant poc a poc. En un punt podeu abandonar el corriol principal i baixar per un de molt dret (equipat amb cordes). En qualsevol dels 2 casos anireu a parar al mateix lloc, on heu d'anar seguint el corriol en direcció al Santuari de Corbera.

Sortiu a la pista, just a sota del santuari i ja podeu començar la forta pujada fins a dalt de la cinglera, on hi ha situat el Santuari de Corbera, un dels indrets mítics de la zona i Catalunya. Un cop vist, seguiu per la cinglera i aneu seguint el corriol sense pèrdua. Aneu seguint per dalt, passeu per la Font de l'Osca fins arribar a una clariana. Aquí, agafeu el corriol avall fins que sortiu a baix d'una pista.

Aquí, seguiu recte, de cara amunt, per pista ample. A partir d'aquest punt i durant els següents 7 quilòmetres heu d'anar seguint les indicacions per retornar fins a l'Esquirol. Anireu intercalant entre pista i corriol, però anireu trobant pals indicadors i marques en tot moment.