dimecres, 4 d’agost del 2021

Astazu Occidental i Astazu Oriental des de Pineta

AccésHeu d'anar fins a la població de Bielsa i aquí seguir indicacions cap al Valle de Pineta. Aneu seguint amunt fins a l'aparcament a l'altre costat del pont. En funció de l'hora que arribeu us faran pagar 3€.

Notes: Ruta llarga i de molt desnivell. Només pujar al Balcon de Pineta ja suposa un gran esforç.

La cresta entre els dos Astazu és fàcil i està senyalitzada amb fites. Té algun pas una mica desfet i pedregós, però sense problemes.

La baixada pel Coll de Swan i el camí posterior de retorn és una mica confús i passa per terreny pedregós, nosaltres vam optar per baixar pel dret i anar a buscar el corriol que vam fer servir per pujar, ja que era de més bon fer.

Sortiu de l'aparcament i dirigiu-vos cap a la caseta d'informació. Allà, agafeu una pista a mà esquerra i deixeu la que teniu al davant. Seguiu aquesta pista sense pèrdua, i desprès de traspassar un torrent trobeu un trencall a mà esquerra en direcció cap al Balcón de Pineta, vosaltres cap aquí. Ara ja comenceu a pujar, però sense massa desnivell. Al cap de poc sortiu del bosc i ja veieu al fons del circ la impressionant Cascada del Cinca. Més amunt us trobeu un trencall, aquí abandoneu el camí que porta a la cascada i seguiu amunt, cap al Balcón de Pineta.

A partir d'aquí la cosa canvia, i el camí ja comença a pujar de valent. Hi ha trams més herbosos i alguns altres de pedregosos, però la pujada és constant. Sobre tot l'últim tram és molt empinat i es salva molt de desnivell amb pocs metres. Ja a dalt arribeu al Balcón de Pineta, on les vistes són espectaculars.

Bé, seguiu pel corriol (sempre pel més fressat) i amb poca estona arribeu al Lago de Marmores, on es veu el Refugio de Tucarroya enclavat en una petita escletxa. Seguiu caminant per sobre la presa del llac. A partir d'aquí podria ser que us trobéssiu varis corriols. Nosaltres vam seguir el de més a l'esquerra, ja que era el més fressat i el de més bon fer, a part, és el que et porta directe al Cuello de Astazu.

Sigui com sigui, aneu a en direcció al coll. Un cop a dalt, seguiu un corriol a la dreta, senyalitzat amb fites i que amb pocs metres us deixa a dalt de l'Astazu Occidental o Petit Astazu. Aquí, n'hi ha que baixen per on han vingut i van a buscar el Coll Swan, nosaltres vam optar per seguir la cresta fins al coll. És una cresta fàcil, senyalitzada amb fites, on poca grimpada s'ha de fer.

Un cop al Coll Swan (que separa els 2 Astazu), seguiu fites i aneu pujant cap a l'altre Astazu. Aquí s'ha d'anar grimpant i buscant el millor pas, sempre seguint fites. Desprès d'una bona grimpada arribeu a dalt de l'Astazu Oriental o Gran Astazu, les vistes són magnífiques.

Un cop vist, baixeu fins el Coll Swan i aquí baixeu per la seva canal, una mica desfeta. Ja a baix el corriol va girant a l'esquerra i comenceu a desfer el camí. Al track que vam penjar es veu com agafem i baixem pel dret uns metres. És simplement per anar a buscar el corriol que em fet servir per pujar, ja que com em dit ens semblava millor que no pas aquest. Sigui com sigui, heu d'anar tirant avall i desfer tot el camí que heu fet per pujar. És una baixada molt feixuga, així que paciència.