dijous, 5 de març del 2020

Canal de la Mitja Lluna - La Tossa

Accés: Heu d'anar fins a l'estació d'esquí de Masella. Aquí seguir carretera amunt fins a l'aparcament de la Coma d'Oriola.

Notes: Canal fàcil i curta, amb un bon accés i una bona tornada, ideal per practicar amb corda. Vigilar en quines condicions es troba ja que hi pot haver algun que altre ressalt, en tot cas fàcil.

Canal que dona moltes possibilitats de protegir, sobretot a la roca de l'esquerra.

Situats a l'aparcament de Coma Oriola, aneu a buscar la pista que puja a la vostre esquerra, força empinada. Aneu pujant ben arrambats a l'esquerra per tal de no molestar als esquiadors. Un cop a dalt, arribeu a una intersecció de pistes, aquí continueu recte, de cara avall. Des d’aquí ja podeu contemplar les canals de Coma Pregona, i la Canal de la Mitja Lluna, a la dreta de tot. Un cop a baix continueu pujant per una pista fins arribar a peu de canal.

Lloc ideal per treure trastos i corda i preparar-se per la pujada, des d'aquí ja veieu si hi ha ressalt o no, en el nostre cas no.

La canal es va tancant a mida que pugeu fins que arribeu a sota d'un pas on hi ha roques. Aquí pot ser un bon lloc per muntar reunió i assegurar aquest pas si està delicat, la roca és molt bona i dona moltes opcions. Bé, un cop superat aquest pas sortiu a dalt de la canal, on a la dreta i han unes roques per acabar d'assegurar la pujada dels companys si voleu, o també és un bon lloc per assegurar a cos.

Un cop tots dalt seguiu amunt i sortiu un altre cop a pistes. Seguiu aquesta pista amunt, sense abandonar-la, fins que arribeu al Refugi Niu de l'Àliga, al cim de La Tossa. Podeu anar a treure el cap al cim de La Tossa pròpiament dit, que queda al darrere del refugi. Bé, sortint del refugi aneu avall, seguint una petita pista que baixa quasi bé per sota el telecabina, pel costat d'una tanca de fusta. Un cop passeu la tanca de fusta aneu cap a l'esquerra per anar a buscar una pista de nivell extrem que s'esmuny fort a la dreta.

Seguiu aquesta pista i aneu a buscar un petit torrent que teniu a baix a la dreta. Un cop al torrent només l'heu de seguir de cara avall i sortir un altre cop a pistes, on seguint avall arribeu a l'aparcament de Coma Oriola fàcilment.