dimecres, 31 de juliol del 2019

Senda de los Cazadores - Refugi de Góriz

Distància: 12'5km

Accés: Heu d'anar fins a la població de Torla, i allà agafar un dels autocars que et pugen fins a la Pradera de Ordesa. Si hi aneu fora de temporada i podreu accedir amb cotxe.

Notes: La pujada per la Senda de los Cazadores és una alternativa més solitària i més dura que per la ruta normal cap a la Cola de Caballo. Es pugen més 900 metres de desnivell amb només 2km, i es fan molt durs i llargs. Desprès el camí val molt la pena, ja que tens la vall d'Ordesa a l'esquerra i les seves imponents parets a la dreta.

VIDEO

Panoràmica des del Mirador Calcilarruego

Sortiu de la Pradera de Ordesa i dirigiu-vos cap al final de l'aparcament, allà ja veureu indicacions cap a la Senda de los Cazadores de fins i tot 5'30h, així que tingueu-ho amb compte. Traspasseu el Riu Ara i comenceu el corriol. El corriol no tarda massa en mostrar els que us espera d'aquí en endavant, molt de desnivell i un bosc molt empinat.

La pujada es fa llarga, i no dona pràcticament descans fins que no arribeu al Mirador Calcilarruego, les vistes des d'aquí són espectaculars. Ara continueu pel corriol, que canvia radicalment i passa a ser planer i de bon fer. És un camí llarg també, però de bon fer i per gaudir, les vistes són brutals.

Desprès de força estona arribeu ja al final de la vall i comenceu a perdre alçada. Aquí, si aneu per la via ràpida heu de parar atenció agafar el primer corriol que trobeu a mà dreta per pujar directe per les llaçades del GR 11. Si voleu podeu anar fins a la Cola de Caballo, desprès podeu pujar per les Clavijas de Soaso, que és una drecera per saltar-se el GR 11.

Nosaltres vam pujar pel GR 11, xina-xano na fent. Amb poca estona ja estàvem als plans del Circo de Góriz i després de pujar uns quants metres més de desnivell, arribareu al Refugi de Góriz.