dimarts, 6 d’abril del 2021

Toll de l'Olla des de Farena

AccésHeu d'anar fins a la població de Farena, sent des de La Riba la carretera més accessible. Heu d'aparcar a l'entrada del poble. Recentment han habilitat un aparcament de terra una mica més avall de l'aparcament de l'entrada.

Notes: Ruta curta i ben senyalitzada que va fins al Toll de l'Olla, molt concorregut en època de bon temps.

Sortiu de Farena i aneu carretera avall. Pocs metres enllà veieu un pal a mà dreta, on indica Toll de l'Olla, vosaltres cap aquí. Aquest camí està senyalitzat el primer tram com a PR. Aneu seguint aquest bonic corriol que va planejant. Quant més endavant arribeu a un trencall, seguiu recte cap el Mas d'en Toni i obvieu ara les marques del PR que se'n van amunt cap els Cogullons.

Després d'una estona arribeu a un altre trencall, aquí aneu avall, per un corriol una mica desfet. Amb compte arribeu de seguida a la part de dalt del Toll de l'Olla. Per baixar podeu baixar per la corda que hi ha a mà esquerra, o per un camí força dret per la part dreta un cop traspassat el riu, nosaltres vam preferir baixar per la corda. (En compte que rellisca).

Un cop a baix ja podreu contemplar aquest magnífic gorg, massa conegut i molt concorregut. Amb una mica de sort podreu fer fotos sense que es vegi ningú al voltant. Un cop vist pugeu a dalt del toll, traspasseu el riu, i aneu i seguiu un corriol que marxa amunt cap a trobar una pista.

Un cop a la pista seguiu-la a l'esquerra i en una estona sortiu a la carretera que ve de Farena, aquí aneu avall i en poc temps arribeu un altre cop al poble, on val la pena endinsar-se als seus bonics carrers.