dimarts, 4 d’octubre del 2022

Roques d'en Palomar (K3)

Distància: 1'50km

AccésHeu d'anar fins a la població de Vallcebre i d'allà seguir indicacions cap a l'Espai Actiu de Vallcebre. SI pot accedir també des de la carretera de Fumanya. l'Aparcament està situat al costat d'una caseta de fusta.

Notes: Per accedir-hi s'ha de pagar 3€ federats i 5 NO federats. És pot llogar el material a la mateixa caseta.

La Via és molt fàcil, amb algun pas on t'has d'agafar a la roca que la fa una mica més interessant.

És guanya alçada ràpidament i les vistes des de dalt són magnífiques.

Sortiu del costat de la caseta de fusta, traspasseu el petit torrent i agafeu el corriol amunt. Al primer trencall aneu a la dreta. Més endavant al següent trencall aneu a l'esquerra. En poca estona arribeu a dalt d'un coll, aquí seguiu indicacions fins arribar a l'inici de la ferrada.

La ferrada comença amb un tram vertical, on es guanya alçada ràpidament. Més amunt es fa un tram lateral amb força pati però fàcil.

Continua amb unes grapes posades en diagonal una mica incomodes, i algun que altre tram on us heu d'agafar a la roca. Passeu un petit pont de fusta i torneu a fer un altre tram amb moltes grapes de ferro fins a sortir a dalt de tot, al cim de les Roques d'en Palomar, amb grans vistes 360º.

Tot seguit ve el tram de baixada, per acabar fent un altre desplaçament lateral. (hi han molt bones roques per anar avançant sense tocar cable". Ja al final, hi ha un pont tibetà que dona accès a una petita agulla. Ja només queda baixar per un petit tram equipat i retornar al cotxe pel camí ben senyalitzat.