dilluns, 12 de novembre del 2018

Vallter - Roc Colom

Accés: Heu d'anar fins a la població de Setcases, i d'allà pujar fins a l'estació de Vallter 2000. Aparqueu a l'últim aparcament.

Notes: Ruta fàcil, bastant planera, amb bon terreny i sense trams de perill d'allaus evident.

Com sempre a la neu la orientació és més dificultosa, i si us trobeu la neu sense cap traça encara més, o sigui que tingueu-ho en compte ja que el camí no es veu per enlloc.

La intenció era anar fins al Costabona, però la gran quantitat de neu i al tingué que obrir traça ens va fer arribar cansats i tard al Roc Colom, on vam decidir donar mig tomb.

Anar fins el Costabona i tornar, hi podeu sumar mínim 2 hores ben bones.

Panoràmica des de les Roques Blanques

Sortiu de l'últim aparcament de Vallter i aneu cap a l'est, seguint el GR 11.6, en direcció cap a la Portella de Mentet. Pugueu pel marge esquerra del torrent fins més o menys a mig torrent, aquí el GR se'n va a la dreta, si no hi ha traça, millor tireu torrent amunt fins el coll, si hi ha traça podeu anar pel GR, donareu menys volta. Nosaltres vam agafar aquest GR de baixada, ja que la traça estava ben marcada i era més fàcil de seguir.

Bé, si heu anat pel GR sortiu a la Portella de Morens, si heu tirat recte, des de la Portella de Mentet, aneu seguint la carena cap al sud i amb 10 minuts sortiu a la Portella de Mentet també. Des d'aquí i amb terreny ideal per anar amb raquetes heu d'anar cap a l'est, tenint com a referència sempre que heu de tenir a la vostra dreta el Pic de Coma Ermada.

Us endinseu a la Coma Ermada, ja dins a França. Desprès d'una estona de flanqueig heu de pujar a un petit turó, les Roques Blanques, perfecte mirador del Roc Colom, just al davant vostre.

Baixeu fort avall, en direcció cap a un coll, ara ja només us queda una forta pujada fins arribar a dalt del cim del Roc Colom, amb grans vistes al Massís del Canigó i el Costabona. Un cop aquí decidiu vosaltres si aneu fins el Costabona o doneu ja mig tomb.

Per tornar vam fer-ho pel mateix camí fins la Portella de Mentet, allà vam seguir recte, tot seguint el GR 11.6