dilluns, 7 de juliol del 2014

Gallina Pelada per la Font Freda

Accés: Passat Berga, en direcció al túnel del Cadí, heu de seguir la C-16 fins arribar al trencall de Saldes - Gósol. Arribats a Saldes, continueu 2 quilòmetres per la carretera cap a Gósol, haureu d'agafar un trencall a l'esquerra indicat com a Vallcebre. Quant passeu l'àrea de pícnic de la Pleta de la Vila (esquerra), heu de recórrer 1,5 quilòmetres i enmig d'una corba heu de veure unes escales de fusta que porten, en uns 50 metres a la Font Freda, aparqueu aquí mateix.

Notes: Tot el camí s'ha de seguir les marques del PR-C 79

VIDEOS

Panoràmica des de la Gallina Pelada

Pugeu per les escales, seguint les indicacions cap a la Gallina Pelada. Passeu pel costat de la Font Freda i continueu pujant. Al poc de començar, el camí s'enfila de valent, passant per un tram de pedres soltes i sortireu del bosc al cap d'una estoneta. Sempre seguint marques del PR, o seguint les fites, arribareu al Les Planelles, on ja no hi ha bosc, des d'on podreu admirar el Pedraforca a la vostra esquena.

Continueu pujant de valent, ara ja sense cap mena d'ombra. Dalt de tot de la pujada arribareu al Clot d'Ensija, on al fons hi ha situat el Refugi Delgado Úbeda. Passeu pel costat esquerra del refugi i continueu pujant, amb el Pedraforca al fons. Desprès de fer un parell de rampes arribareu al Cim de la Gallina Pelada (2317m), des d'on es té una panoràmica del Pedraforca, el Cadi, Rasos de Peguera etc...

Desfeu el camí fins el refugi, i aquí agafeu el corriol de la dreta, que travessa tot el clot, cap al costat est. Un cop a l'altre costat del clot, seguiu la cresta de la carena, cap a l'esquerra, i al cap d'una estona arribareu al cim de la Creu de Ferro (2286m). Aquí seguiu per la carena de cara avall fins que arribareu al coll del Pla d'Ensija. Aquí seguiu indicacions i agafeu el Barranc de les Lloberetes, un barranc abrupte i ombrívol, on gaudireu d'una distreta i divertida baixada.

Un cop a baix la carretera, seguiu-la a l'esquerra, pel camí que passa just pel seu costat i amb 15 minuts arribareu al cotxe.

Ja hi Sou.

1. Està ben indicat tot el recorregut? Senyals i fites?

1. Hola Paka

Bé, el recorregut està força ben indicat. Hi ha algun tram a camp obert que potser costa mes trobar les marques de pintura o alguna fita, però has de pensar que es una ruta bastant concorreguda i que hi passa força gent, així que podras preguntar a alguna persona si tens algun dubte.

A vagades s'ha de fer servir una mica eñ sentit de l'orientació per trobar el camí correcte, però ja et dic, es una ruta fàcil i concorreguda i no tindràs masses problemes.

Qualsevol dubte ja saps!!!

Salut!!!

2. I quan es el temps total.