dimarts, 25 d’octubre del 2022

Serrat Voltor - Creu de Ferro - Gallina Peleada ( des de Fumanya)

Distància: 14,5km

AccésAneu direcció cap a Sant Corneli, just després de la central de Cercs. Arribats a Sant Corneli seguiu amunt fins que arribeu a Fumanya, on hi ha el trencall per anar cap a Vallcebre. Aparqueu a la corba, en una gran esplanada a l'esquerra

Notes: Ruta fàcil i ben senyalitzada en general. A dalt la Serra d'Ensija, on potser el camí no està tant ben senyalitzat, hi ha bona visibilitat i sol estar força freqüentat.

Sortiu de la corba i aneu pista amunt, tot seguint marques de PR. Aquestes marques ja no les haureu d'abandonar fins que arribeu a dalt la serra. Pugeu sense parar, primer per pista, després per corriol. A mesura que aneu pujant de tant en tant veieu el vostre objectiu, a dalt imponent.

Després de pujar i pujar de valent arribeu a dalt la serra. Aquí aneu cap a la dreta, on després de fer una petita baixada arribeu a un coll on hi veieu unes fites. Aneu cap amunt, seguint aquest corriol que torna a pujar de valent, on en algun lloc s'ha de grimpar i tot. En poca estona arribeu a dalt del cim del Serrat Voltor. Des d'aquí podeu veure els 2 cims que fareu avui, la Creu de Ferro i la Gallina Pelada al fons.

Un cop vist, torneu avall, fins al coll i seguiu la carena en direcció a la Creu de Ferro. Després d'una bona pujada arribeu a dalt el cim. Un cop gaudit del cim, continueu per la carena fins arribar a un altre coll, aquí a l'esquerra i teniu el Torrent de les Pedregoses per on baixareu després, vosaltres ara cap a la dreta, tot seguint el fressat corriol.

Aquí nosaltres vam continuar seguint la carena per no perdre alçada, però es pot seguir pel corriol, passar pel costat del Refugi d'Ensija i continuar per la ruta normal. Bé, seguint per dalt aneu trobant alguna que altre fita, però en definitiva, és una mica de sentit comú, anar avançant sense perdre ni guanyar alçada.

Al final de tot sortiu a un coll, on ja teniu la pujada final cap a la Gallina Pelada. Un cop dalt les vistes són espectaculars, sobre tot del Pedraforca, que teniu just al davant.

Un cop vist, torneu endarrere fins el coll, i si voleu ara podeu tornar pel refugi, així canvieu una mica. Un cop al refugi seguiu el corriol amunt fins que sortiu a dalt del Torrent de les Pedrgosses. Baixeu torrent avall, força dret al principi. Seguint sempre fites i sense pèrdua, acabeu sortint a baix de tot de la carretera de Peguera.

Aquí traspasseu la carretera i aneu per la pista avall cap a Peguera. Al primer trencall, heu d'anar cap a l'esquerra, direcció Fumanya. En el següent pal i indicador, heu d'abandonar la pista i anar a l'esquerra per un petit camí.

Tot seguint aquest camí passeu pel costat d'una enrunada masia. Ara ja, seguiu la pista i obviant algun altre trencall, acabeu sortint a la carretera que puja a Peguera, on ara només heu de seguir uns metres avall per tornar a on teniu el cotxe.