dimarts, 26 d’abril del 2022

Montsent de Pallars des de Llessui

AccésHeu d'anar fins a la població Llesui, i des d'aquesta població continuar per la pista asfaltada fins a l'aparcament de l'antiga estació d'esquí de Llessui

Notes: Ruta ben senyalitzada fins a dalt de la carena, a prop del Coll Triador. A partir d'aquí s'ha d'anar amb compte i seguir fites, on a vegades costen de trobar.

El tram final és més costerut i en algun tram s'ha de grimpar.

Sortiu de l'aparcament, tireu uns metres enrere i agafeu la pista que puja fort amunt. A partir d'aquí i fins pràcticament a dalt de tot, només heu d'anar seguint marques de color groc, que les anireu trobant fàcilment. El vostre objectiu es deixarà anar veient imponent a la vostre dreta.

Ja força amunt i desprès de no parar de pujar durant tota l'estona sortiu a la pista que ve del Coll del Triador. Aquí si voleu ja us podeu emparrar a la vostre esquerra en diagonal cap el vostre objectiu, o continuar per la pista uns metres més i fer-ho més endavant. És indiferent, l'objectiu està clar.

A mesura que us aneu la pujada és més costeruda, enmig de les herbes, sense un camí massa definit, però amb l'objectiu clar. Aneu a vorejar les roques per la seva dreta, i a la que us pugueu emparrar, feu-ho. Busqueu fites que aquí ja n'heu d'anar trobant.
Tot seguint fites aneu grimpant per una tram força rocós, però sense cap pas difícil. Ja més amunt sortiu a l'últim tram (nosaltres el vam trobar molt nevat) fàcil ja fins el cim. Un mirador espectacular 360º.

Per tornar, feu-ho pel mateix camí per on heu vingut, i desprès d'una llarga i
pesada baixada arribeu un altre cop on teniu el cotxe.