dimecres, 1 de febrer del 2023

Pratdip - Crestes de la Seda - Cavall Bernat

Accés: Heu d'anar fins a la població de Pratdip i aparcar el cotxe al petit aparcament a dins la vila (està indicat)

Notes: Ruta ben senyalitzada en general, tot i que hi ha algun tram una mica perdedor.

Penseu que no hi ha gaire ombra ni vegetació, en cas de vent i forta insolació podeu patir de valent.

Sortiu des de Pratdip i agafeu el primer carrer a la dreta per sortir del poble fins a la carretera. Allà seguiu pista amunt en direcció a Les Crestes de la Seda. Al cap d'una estona la pista es converteix en un corriol. Més amunt agafeu un corriol a mà esquerra i seguiu pujant. Seguiu les indicacions  i pugeu, ja ben amunt diviseu la petita cresta que us espera.

Aneu seguint marques de color blau i comenceu a pujar per la cresta. Trobeu algun que altre pas equipat, el més bonic és un equipat amb cadenes força vertical. Un cop a dalt seguiu en direcció al Morral de la Seda, ben visible al davant vostre. Emparreu-vos si voleu per una petita canal que hi ha molt facilment i sortiu dalt de tot.

Un cop vist baixeu en direcció al nord i aneu a seguir un corriol que s'esmuny avall, en direcció al Cavall Bernat, ben visible a la vostre dreta. Seguiu per aquest corriol, remunteu uns metres i torneu a baixar per un altre corriol. Aquí heu d'anar a buscar una canal força vertical a la vostre esquerra i seguir fites. Després d'alguna que altre grimpada arribeu a dalt del cim del Cavall Bernat, un magnífic mirador de la zona.

Ara torneu enredera i seguiu per un corriol sempre amunt. Més endavant torneu a baixar per tornar a guanyar metres, fins que després d'una bona pujada arribeu al cim de La Creu de Llaberia coronat com no, per una gran creu. Ara baixeu en tendència a la dreta, per anar buscant fites i perdent metres fins a trobar un altre corriol més fressat, que després de remuntar-lo us portarà fins el cim de La Miranda, on hi ha un radar meteorològic.

Ara seguiu per la carena, tot seguint marques blaves. Poc més enllà el corriol comença a baixar vers la vostre esquerra. Passeu per un bonic forat natural i segiu baixant fins a sortir a una pista. Aquí seguiu a la dreta fins arribar a un trencall on hi trobeu el GR-7 que heu de seguir a la dreta.

Seguiu per camí evident, de pujada. Passeu per un coll i tot seguit baixeu fort per un camí fressat fent ziga-zagues. No gaire més avall heu d'abandonar el GR i agafar un corriol a mà esquerra, senyalitzat amb fites. Aquest corriol recorre les cingleres per la seva base i en algun punt està poc fressat, però és segueix força bé.

Després de força estona per aquest corriol arribeu al Grau de Ricorb, bastant encaixonat i equipat amb cadenes. Sortiu a dalt, i aquí heu d'anar a buscar un corriol a mà dreta. Aquí atenció que aquest tros és bastant perdedor i trobareu algun punt vermell o fita, però bastant escàs. Amb sort, arribareu fins on hi ha l'avioneta es estavellada sembla ser el 1994, on hi van morir tres persones.

Un cop vista, torneu enrere fins a dalt d'on heu sortit del Grau de Ricorb i ara seguiu un corriol amb marques blaves a la dreta. Aneu seguint corriol sense problemes i després de força estona arribeu al poble de Llaberia, petit nucli molt encantador.

Un cop vist, seguiu per GR i aneu a la carretera. Aquí, agafeu corriol que surt recte enmig d'una corba, de cara amunt. Pugeu fins al Coll de la Bassa de les Fonts, i aquí poc a poc ja comenceu a baixar. Al següent trencall estigueu atents i no aneu direcció a Pratdip, sinó cap el Portell del Carreter. Metres enllà baixeu fort per una canal bastant descomposta i sortiu a un altre corriol. Seguiu-lo a la dreta

Passeu per sota els Cingles de la Brancana on hi han zones d'escalada. Seguint per aquí força estona acabeu sortint a un coll on hi han varis trencalls. Aquí agafeu el que baixa pel Sender dels Solans. Més avall, i ja amb el poble ben a la vista, només us queda acabar de baixar el que us queda i retornar a on teniu el cotxe.