dilluns, 24 d’octubre del 2022

Ca La Rita - Puig Sobirà - Roca de Canalda

Accés: Heu d'anar fins a Canalda, situat a 4 quilometres de Sant Llorenç de Morunys. Quant arribeu al trencall del poble, seguiu uns metres més per la carretera i quant passeu una pista a la dreta, aparqueu al voral de la carretera en un petit espai per a 2 cotxes.

Notes: Ruta poc senyalitzada, per no dir gens. El principi trobareu algun pal indicador, però en general us haureu de guiar exclusivament amb fites.

Els corriols tampoc són massa definits, així que per aquesta ruta l'ajuda del GPS no aniria malament.

Sortiu pista amunt. Al cap de poca estona ja veieu un pal indicador, vosaltres ara seguiu el corriol que marxa per sota la cinglera en direcció cap a Ca la Rita. Aneu resseguint la cinglera de ben a prop, tot passant petites balmes i grans parets. Al cap d'una bona estona arribeu a Ca la Rita, on encara hi podeu veure un forn molt ben conservat.

Seguiu pel corriol, que ara ja comença a pujar de valent. Més amunt sortiu a una pista, seguiu-la tot recte, pocs metres avall, agafeu un petit corriol a l'esquerra. Torneu a sortir un altre cop a la pista, seguiu-la amunt, on al cap de pocs metres s'acaba. Aquí i veieu un corriol a mà esquerra que puja amunt, agafeu-lo.

Aquest tram està molt desfet, i costa de seguir un camí evident, però vosaltres seguiu sempre amunt, intentant seguir alguna que altre fita. Un cop superat aquest tram més perdedor, ja podeu seguir el corriol més fàcilment. En poca estona sortiu en un corriol més fressat, seguiu-lo amunt.

Aquest corriol de seguida també s'acaba, però continua una mica més tapat a la vostre dreta, de cara amunt. Seguiu aquest corriol sense pèrdua, de cara amunt i durant força estona. Força més amunt sortiu a una pista, aneu amunt. Seguiu aquesta pista sempre.amunt, fins en un punt on comença a baixar, aquí heu d'abandonar-la i agafar un camí a la dreta.

Aquí comença el corriol que puja cap al Puig Sobirà. Puja de valent el primer tros, i es pot seguir sense cap problema. Després d'una estona arribeu el cim de Puig Sobirà (1938m), on la veritat, tampoc és que es tinguin masses bones vistes.

Un cop vist torneu enredera fins a la pista, que ara seguiu a la dreta de cara avall. Arribeu en una corba, aquí heu d'abandonar la pista i seguir per un corriol que marca tot recte (està força tapat) seguiu aquest corriol amunt cap a la Collada de les Credes. Passat el coll, aneu baixant fins a trobar un trencall, vosaltres agafeu el corriol de la dreta.

Més avall passeu per una bassa i sortiu ja a un camí més fressat. Aquí aneu a l'esquerra, tot seguint fites. Pareu atenció a desviar-vos una mica a la dreta per anar a buscar el cim de la Roca de Canalda ja que no hi ha ja un camí massa evident, però penseu que és el punt més alt.

Un cop vist, torneu a enganxar el corriol com pugueu i seguiu avall, ara si per camí evident. Aneu baixant sense pèrdua. Més avall el corriol es converteix en pista, i tot seguint la pista torneu a passar per on heu començat la ruta i en pocs metre arribeu a on teniu el cotxe.