dimecres, 6 de setembre del 2023

Malniu - Puigpedrós - Pic d'Engorgs

Distància: 16,5km

Accés: Heu d'anar fins al poble de Meranges, i d'aquí seguir les indicacions fins al Refugi de Malniu. Pista pràcticament asfaltada en la seva totalitat, menys l'últim tram que es de pista, però accessible amb qualsevol cotxe no massa baix.

A data de 27/07/2023 s'ha d'abonar un pagament de 5€ per accedir fins a l'aparcament del davant del refugi.

Notes: Ruta principalment poc senyalitzada tret d'algunes excepcions.

Sobre tot s'ha d'estar atents a les fites i a saber trobar el recorregut entre l'Estany de Malniu i el coll de la Portella de Calm Colomer.

Sortiu de l'aparcament i tireu uns metres enrere la pista. Aquí ja veieu indicacions per anar fins a l'estany de Malniu, tot seguint marques grogues. En una estona arribeu al bonic estany, força gran i on a primeres hores si està molt tranquil. Un cop aquí seguiu un corriol que ressegueix l'estany per la seva esquerra. Pareu atenció a seguir bé el corriol, és fàcil perdre'l.

El corriol aviat abandona l'estany que el deixeu a la vostre esquena. Aneu seguint alguna que altre fita fins que al final, heu de buscar un corriol que entra dins el bosc, a la vostre dreta. Pugeu fort per aquest corriol, sense pèrdua i ben fressat. Ja a dalt, continueu seguint fites i aneu pujant, ara ja fora del bosc.

Sortiu a d'alt l'altiplà, on ja veieu el cim del Puigpedrós al fons. Aquí avanceu una mica per on vulgueu, anant a buscar la part dreta del cim. Pugeu suaument pel costat dret del cim, per finalment acabar pujant fins dalt de tot. Un bon cim per una bona panoràmica.

Un cop vist, seguiu la carena cap a l'oest, buscant fites. Poc més enllà, baixeu fort cap a un petit coll. Des d'aquí ja veieu tota la carena que heu de resseguir i el Pic d'Engorgs com a punt més alt. Un cop al coll, intenteu anar seguint la carena, aquí de fites no se'n veuen masses, però com a referència intenteu anar seguint la carena.

En algun tram haureu de fer alguna petita grimpada, però sense cap cosa. Arribeu a dalt del Pic d'Engorgs, bona panoràmica de tot el circ. Continueu seguint la carena ara de baixada per més avall tornar a remuntar-la i pujar al Pic Occidental d'Engorgs i per últim a la Tosseta de l'Esquella. A partir d'aquí, aneu avall, una mica per on vulgueu fins arribar a la Portella de Calm Colomer. Aquí ja trobeu les marques del GR-11.

Des d'aquest punt ho teniu fàcil, ja que només heu de seguir els 6 quilómetres restants que us queden fins al refugi, tot seguint les marques d'aquest famós GR. No us refieu, que encara us queda una forta pujada, breu però intensa, per retornar fins el refugi, punt de sortida de l'excursió d'avui.