dilluns, 6 de març del 2023

Pic de Mortiers des de l'Estació de Formigueres

AccésHeu d'anar fins a l'estació d'esquí de Formigueres, a la Catalunya Nord.

Notes: Ruta que transcorre al principi per algun tram de les pistes de l'estació.

Un cop fet el cim, es torna per un barranc, on el camí a seguir és una mica per "on es vulgui" seguint les varies traces que trobareu. Com a referència heu d'anar a buscar un pont metàl.lic al fons de la vall, per traspassar un riu.

Si porteu GPS per aquest tram millor, si no, amb sentit comú i anant a buscar el fons de la vall hi arribareu igualment.

Atenció a la tornada per agafar el corriol que puja fins a les pistes, ja que si està ben nevat, costa de veure i podeu passar pel costat sense donar-vos compte.

Sortiu de l'aparcament de l'estació d'esquí i aneu en direcció a buscar una zona de pícnic al darrere de l'edifici central de l'estació. Agafeu la pista amunt. De seguida trobeu una pista molt costeruda a la vostre dreta, aneu amunt per aquí. Ja a dalt, seguiu pujant per una altre pista, que passa per sota d'un telecadira. Arribeu al final del telecadira, continueu una estona per la pista, fins que trobeu un corriol a mà esquerra. Abandoneu la pista i pugeu per el corriol.

Aquest corriol va pràcticament enganxat a les pistes, però sense arribar a trepitjar-les. Ja ben amunt, i deixant a la vostre dreta una altre telecadira, enllaceu a una pista (ja fora de les instal·lacions de l'estació) i avanceu molt planers. Aviat trobeu una pista que baixa avall, vosaltres cap aquí. Al fons, ja veieu el cim arrodonit del Pic de Mortiers. Aneu baixant per on vulgueu, heu d'anar fins al fons de la vall. Un cop a baix, seguiu el camí cap el nord.

Teniu els Perics a la vostra esquerra, imponents des de baix la vall. Seguiu avançant sense pèrdua, trobant alguna que altre senyal. Aneu guanyant alçada mica en mica, fins que ja ben amunt sortiu a la base del Pic de Mortiers. Ara, voregeu-lo per la seva esquerra i remunteu la pala final fins el cim. Des de dalt, les vistes són impressionants els 360º.

Per baixar, retorneu avall, però de seguida abandoneu el camí que heu seguit, per baixar per barranc que teniu a la vostre esquerra. És un barranc ample, i molt concorregut sobre tot per esquiadors, així que no tindreu masses problemes per anar baixant. Recordeu, aneu buscant el millor pas, a vegades més dret, a vegades més pla, això ja al gust de cadascú.

Desprès d'estar molt estona baixant arribeu al pont metàl·lic, que us ajudarà a traspassar el riu que ve del fons de la vall. A partir d'aquí, aneu baixant mica en mica, per camí molt amable. Passeu pel costat d'un parell de refugis i ja més avall arribeu a un trencall de camins. Aquí heu d'anar a la dreta, traspassant el pont i seguint per la pista.

Atenció que aquí heu d'estar atents, ja que heu de trobar un corriol a mà dreta, que puja fort per dins el bosc, per retornar fins els dominis de les pistes d'esquí. Desprès d'un parell de llaçades, sortiu a una pista per on hi passa un circuit de raquetes i seguint avall, torneu a sortir a l'aparcament, on hi teniu el cotxe.