dissabte, 25 de juliol del 2020

Via Ferrada dels Racons (K4) + Canal del Grau (K4)

Accés: Aneu fins a Canillo. Un cop arribeu a la població aparqueu just al entrar i retrocediu caminant cap a l'entrada de Canillo. Passada la rotonda i a mà dreta hi a el camí d'accés a les ferrades.

Hi ha gent que a aparcat el cotxe al marge dret de la carretera, just davant el camí d'accés. Nosaltres ens vam refiar, però en tot cas que sapigueu que tampoc hi ha cap prohibit estacionar.

Notes: Totes dues ferrades estant molt ben equipades, i no són excessivament difícils. Tenen els seus passos i trams més verticals i delicats, però per qualsevol persona que s'hagi mogut una mica per ferrades serà un matí de diversió.

Tot i que es poden fer les vies ferrades per separat, és molt recomanable fer-les totes dues seguides i completar les 2 ferrades més difícils de la zona.

Informació detallada Via Ferrada dels Racons

Informació detallada Via Ferrada Canal del Grau

VIDEOS

Via Ferrada dels Racons + Canal del Grau

Situats a peu de carretera, remunteu corriol amunt fins arribar al trencall a la dreta per anar a l'inici de la via dels Racons. La via comença força fàcil, tota la estona avançant lateralment amb l'ajuda d'unes cadenes. Mica en mica aneu guanyant alçada i comenceu a trobar els primers passos que us faran tirar de braços.

Més endavant ja comença el tram més vertical. Comenceu a pujar grapes amunt, anant a buscar els desplomats que hi han una mica més amunt. Arribeu a un tram molt aeri, on la sensació d'estar penjats al buit és espectacular.

Més amunt arribeu al desplomat, on per situar-vos just a sota heu de passar per una petita zona de presses d'escalada, de molt bon agafar i que donen total seguretat. El desplom sembla més difícil des de baix que un cop hi ets, la veritat que es passa força bé ja que hi ha bastant de ferro.

Un cop superat el desplom ja només us queda un petit tram i sortiu a dalt de tot. Aquí aneu a l'esquerra, seguint el corriol amb marques grogues. Pocs estona mes avall arribeu a l'inici de la via de la Canal del Grau.

La canal comença amb un flanqueig mitjançant cadenes per desprès acabar pujant per un tram més vertical de grapes. Més endavant arribeu al pont, visible des de l'inici, passeu sense complicacions.

Passat el pont arribeu al tram més vertical, on heu de progressar tirant de braços fins arribar a peu d'agulla. Aquest tram de l'agulla està molt ben equipat, però té un canvi molt malparit, on al haver-te d'agafar a la roca fa que la sensació d'inestabilitat sigui força gran. Haureu d'esforçar-vos per no tocar cable (cosa que jo per exemple no vaig pogué evitar).

Passada l'agulla arribeu a un tram molt guapo i molt aeri de flanqueigs, haureu de tirar de braços en aquest tram ja que els peus són força dolents.

Superat aquests trams arribeu al petit pont i ja esteu al final de la via. Per retornar seguiu corriol avall fins que sense pèrdua torneu a estar un altre cop a la carretera.