dimecres, 5 de febrer del 2020

Torreta de l'Orri des de Rubió

Accés: Heu d'anar direcció cap a Andorra i al Seu d'Urgell. Just abans d'entrar a Adrall, agafeu la segona sortida de la rotonda i aneu direcció cap a Sort, passant pel Port del Cantó. Bastant més amunt, passat el port, arribeu al nucli de Rubió, aparqueu en una petit esplanada a mà esquerra de la carretera.

Notes: Ruta ideal per fer amb raquetes, ja que transcorre majoritàriament per pista i sense desnivells destacables.

VIDEOS

Panoràmica des de la Torreta de l'Orri

Sortiu de l'aparcament del costat esquerra de la carretera i aneu cap al poble. Passat el poble agafeu una pista, aquí ja podria ser que comencéssiu a trobar neu. Aneu avançant per aquesta pista força planera. Més endavant us trobeu amb una pista que se us ajunta per la dreta. Aquí hi veureu una tanca baixada, continueu tot recte amunt.

Teniu el riu just al costat. Aneu avançant fins que un bon tros més amunt arribeu al Refugi de Comes de Rubió, ubicat en una gran esplanada. Deixeu a la vostre esquerra el refugi i aneu recte amunt. No gaire més enllà us trobeu un trencall, vosaltres aneu a la dreta, traspassant el torrent i començant a remuntar per una pista.

Aquí la pista ja puja una mica més. Més amunt sortiu a un pla on hi han varis camins. Vosaltres gireu a l'esquerra, per pista. Pocs metres més amunt veureu a mà esquerra un pal indicador. en aquest punt abandoneu la pista i agafeu un camí secundari que s'endinsa al bosc. Mica en mica en camí es va tancant i torna a pujar.

Més amunt el camí torna a ser força ample i puja per pista. Ja sortint del bosc veieu les antenes característiques de la Torreta de l'Orri. Un cop fora el bosc heu d'abandonar el camí principal i començar a decantar-vos cap a l'esquerra, anant a buscar el lateral d'una pista d'esquí. Un cop a la pista pugeu amunt pel lateral amb compte de no arrambar-vos massa a la cornisa i en poca estona arribeu al cim de la Torreta de l'Orri, un impressionant mirador de bona part del Pirineu.

Un cop vist retorneu enrere tot seguint la pista d'esquí. Aquí teniu 2 opcions, una baixar a la dreta per la vall que teniu al costat, l'altre seguir una mica més avall i baixar per la carena. Bé, si voleu trepitjar força neu seguiu la primera opció, si voleu anar més planers i tranquils la segona. En tot els camins acaben al mateix lloc, just a l'entrada un altre cop del bosc.

Aquí, a no ser que sigueu els primers, i veureu moltes traces. El camí fàcil és de les marques grogues, però podria ser que les perdeu sense donar-vos compte i aneu seguint altres traces. Nosaltres vam seguir unes altres traces però vam acabar baixant igualment fins el refugi de Comes de Rubió, però d'una forma més directe.

Independentment del camí que feu servir al baixar, un cop situats al refugi, només heu de desfer el camí que heu seguit al pujar i retornar cap el poble de Rubió.