dimarts, 31 d’agost del 2021

Cal Curt (K5)

Distància: 1'50km

AccésHeu d'anar fins a la població de Vallcebre i d'allà seguir indicacions cap a l'Espai Actiu de Vallcebre. SI pot accedir també des de la carretera de Fumanya. l'Aparcament està situat al costat d'una caseta de fusta.

Notes: Per accedir-hi s'ha de pagar 3€ federats i 5 NO federats. És pot llogar el material a la mateixa caseta.

La Via de Cal Curt és una via força atlètica, on la major part del recorregut estàs en tensió, i els seus 3 desploms (sobretot el segon) fan tirar de braços de valent.

No és complicada tècnicament ni té gaire pati.

Es pot combinar amb la Via Ferrada Roques d'en Palomar (K3) i el Camí de l'Àrtic.

Sortiu del costat de la caseta de fusta, traspasseu el petit torrent i agafeu el corriol amunt. Al primer trencall aneu a la dreta. Més endavant al següent trencall aneu a l'esquerra. En poca estona arribeu a dalt d'un coll, aquí seguiu indicacions fins arribar a l'inici de la Ferrada de Can Curt.

El primer tram de ferrada ja ens deix entreveure que no serà un passeig. Hi ha algun tram on el cos es tira enrere i s'ha de tirar fort de braços. Desprès toca baixar, un tram incòmode ja que està una mica desplomat i s'arriba a baix cansat.

Es traspassa un pont tibetà i s'arriba a un petit tram de cadenes. Aquí hi ha l'escapatòria. Ara bé el tram més guapo. Desprès d'un petit flanqueig s'arriba als primers desplomats. El primer és bastant suau i amb bons canvis, es passa ràpid. El segon ja és més mal parit, ja que és més desplomat, i a demés hi ha un canvi on s'ha de tirar fort de braç per aguantar el pes.

Bé, un cop superat arribeu a una placa molt llisa, amb un bon patí. Agafeu-vos fort i avall. Aquí s'arriba a l'inici d'un altre desplom, tot i que quasi bé ni es nota la veritat, tram d'escales molt fàcil.

Ara arribeu a un altre pont tibetà, una mica més llarg. A l'altre costat arribeu a l'inici de l'últim tram de la via, on hi ha un altre desplomat on s'ha de tirar una mica de braços i les forces ja flaqueigen. Un cop a dalt les vistes són espectaculars i ja només us queda seguir una mica a l'esquerra per trobar el final de la via i retornar cap al cotxe.