dimecres, 11 de desembre del 2019

Canal del Pollegons - Canal de l'Ermità Mort

Accés: L'excursió comença a l'aparcament del costat del Restaurant Vinya Nova, just a peu de muntanya, aquí us deixo el link ja que no és fàcil arribar-hi.

Notes: Aquesta ruta combina una pujada per una canal força tapada, i el descens per la Canal de l'Ermità Mort.

La pujada per la Canal dels Pollegons està molt desfeta, pràcticament no hi ha camí i s'avança per on es pot. Una canal bàsicament per col·leccionistes, ja que no té cap mena d'interés. Si es vol es pot pujar més còmodament pel camí del pont i arribar fins a la Cova de la Murdela.

La baixada per la Canal de l'Ermità Mort es fa amb varis ràpels, imprescindible corda de 40 metres.

S'ha de tenir en compte que entre els 2 ràpels més llargs hi ha una marmita on la corda es pot mullar, i si es baixa amb grup, només hi ha espai per 3 persones com a molt.

Molt important: No és pot baixar per la Canal de l'Ermità Mort del 1 de Gener al 31 de Juny

Sortiu de Vinya Nova i aneu a buscar la pista que puja amunt direcció muntanya, on hi ha una senyal de prohibida la circulació. Aneu seguint aquest camí, senyalitzat amb marques blanques i que desprès de traspassar el Torrent del Pont, comença a pujar de valent per la vessant dreta del torrent.

Aneu pujant per aquest camí ven definit fins que arribeu en un punt on traspasseu un petit torrent que baixa d'una canal de la dreta, en aquest punt abandoneu el corriol i comenceu a pujar pel bell mig del torrent. Esteu pujant per la Canal dels Pollegons, on no hi ha camí, ni fites, ni marques de pintura, és una canal bastant salvatge.

Al mitja canal hi ha una corda que serveix d'ajuda per superar un petit ressalt. Aneu avançant per on bonament pugueu fins que sortiu a dalt de tot de la canal. Aquí, intenteu seguir un corriol una mica difuminat cap a l'esquerra i aneu a buscar el corriol principal. Un cop localitzeu el corriol, seguiu-lo amunt i en pocs metres arribeu al Coll dels Pollegons.

Des del coll agafeu un corriol que s'esmuny avall, cap a l'altre vessant, a l'esquerra. Arribeu a baix d'un torrent, on si tireu uns metres més endavant a mà dreta i veieu la Cova de la Murdela. Un cop vista retorneu enrere fins el torrent. Aquí ja podeu endinsar-vos torrent avall, aquest és el Torrent de l'Ermità Mort.

Aneu baixant i al cap de pocs metres ja i veieu el primer ressalt, de 5 metres. Poc més avall ni ha un altre de 12 metres.

Continueu baixant pel torrent que es va estrenyent a mesura que avanceu. Haureu de salvar algun ressalt força fàcil fins que arribeu als ràpels més interessants. El primer de 20 metres, on al fons i ha una marmita que pot contenir aigua, compte amb la corda i recordeu que més de 3 persones no hi caben.

Tot seguit hi ha un ràpel per una rampa, d'uns 16 metres. Acabeu al fons de la llera. Més avall hi ha un caos de roques que es poden des-grimpar sense massa dificultat. En algunes ressenyes surt que hi ha un últim ràpel de 7 metres, però nosaltres no ens va fer falta. Torrent avall sortiu al corriol del Camí del Pont, que heu de seguir de cara avall.

Mentres baixeu, fixeu-vos a trobar un corriol a mà dreta que baixa fort avall, si voleu, agafeu-lo i arribeu a "El Pont", una gran roca que forma una arcada natural, d'aquí el nom. Un cop vist retorneu al corriol i baixeu avall fins on teniu el cotxe.