dimecres, 25 d’agost del 2021

Cresta de Peguera

Distància: 1,5km

AccésHeu d'agafar la carretera de Berga a Puigcerdà i passada la central tèrmica de Cercs, anar direcció a Fígols. Continueu per la carretera en direcció a Fumanya. Quant aneu ja per pista asfaltada pareu atenció a veure la Cresta de Peguera ( a la vostre esquerra ). La cresta acaba quasi bé a peu de carretera, així que abans de baixar i abandonar la cresta a la vostre esquena, heu d'aparcar el cotxe, just abans d'una corba tancada a la dreta.

Notes: És una cresta fàcil, ideal per iniciació o per practicar ja que és abandonar en qualsevol punt.

És poc continua, i es camina més que una altre cosa, però els 2 trams d'escalada i els 3 ràpels fan el fet si el que es vol es tocar corda i millorar conceptes.

Sortiu del cotxe i aneu a agafar un petit corriol que surt a l'esquerra de la carretera. De seguida arribeu a la Cresta de Peguera i a unes estilitzades agulles, que és per on baixareu més endavant. Ara seguiu per un corriol que marxa avall, deixant la cresta a la vostre esquena. En algun punt el corriol es perd i costa de seguir. Si us passa això el millor és abandonar el bosc i sortir als camps de més avall. Des d'allà es pot avançar tot resseguint la cresta, per anar a buscar el seu inici, on hi ha un arbre solitari que destaca dels demés.

Un cop a dalt de la cresta, aneu amunt, tot caminant. Fàcil, sense problemes i amb alguna grimpadeta. Arribeu al primer ràpel, bastant curt i que inclús es pot des-grimpar. Un cop a baix, seguiu per la cresta fins arribar a una imponent agulla. Aneu a buscar la seva base i allà ja hi ha el primer tram d'escalada, de IVº. El primer pas és el més complicat ja que rellisca la roca, però un cop fet el primer pas és puja bé. Equipat amb 2
químics i la reunió no la vam veure, així que la vam fer amb una cinta de 120 en un bloc ben parit.

Seguiu per la cresta, on ara ja arribeu a les estilitzades agulles i la part més interessant. De seguida trobeu un ràpel molt vertical, amb una mala sortida. Un cop a baix, aneu a buscar la dreta de l'agulla següent, on hi veieu ja la via. Aquí si pugeu per l'esquerda és pas de IV+ però la roca és molt llisa i costa agafar-si bé. Podeu passar una mica més per la dreta, tot i que és un pas més des-composat i exposat. Pas equipat amb 2 químics i reunió al mateix equipament del ràpel.

Només us queda fer l'últim ràpel, també vertical i d'uns 15 metres per arribar a baix, recollir material i retornar en 3 minuts al cotxe.