diumenge, 14 d’agost del 2022

Ferrata Casimiro

Distància: 2,5km

AccésHeu d'anar fins a la població de Chavaney, a la Vall de Rhemes i aparcar a l'entrada de la població, a l'esquerra.

Notes: Via força fàcil, catalogada com AD (K3).

Molt ben equipada, amb molt de ferro, massa potser, tot i que te alguns trams on només hi han suports per als peus i s'ha de buscar on agafar-se. El millor són les vistes, ja que es guanya força alçada i es te una visió privilegiada de tota la vall.

En l'aproximació ja suareu de valent, hi ha una bona pujada per arribar a peu de paret.

El primer tram fàcil, escales, amb algun petit ressalt molt curt i poca cosa més. Després un petit tram de bosc per enllaçar.

Segon tram amb la mateixa tònica, tot i que aquí ja hi ha un tram on has de fer servir les mans a la roca per avançar, a mode d'escalada. Aquí hi ha el pont tibetà, amb vistes espectaculars i que es mou lo seu.

Un altre tros de bosc i arribeu al tercer tram. Aquest potser és el més interessant. Hi ha un altre lloc on hem d'escalar una mica amb uns "cantos" de roca ben parits. Després us trobareu un tram de roca llisa, just a sota d'una petita balma. Aquí amb destresa podeu arribar a passar fen servir, la punta dels dits.

Un cop fora, i desprès de fer un llarg tram d'escales sortiu a dalt, continueu amb trams de bosc i algun tram "tonto" fins arribar a una petita baixada. Un cop a baix atenció a no continuar baixant, ens van dir que aquest tram està molt malament i que és perillós per les patinades.

Seguiu recte per un corriol fins a sortir a un altre corriol més fressat. Ara ja només us queda anar seguint el corriol de baixada durant força estona, fins arribar a baix del poble.