dimecres, 20 de març del 2019

Canal Vermicelle - Cambre d'Ase

Accés: Heu d'anar fins a França, a la Catalunya Nord. Passeu per Puigcerdà i aneu direcció cap a Mont-LLuís. Poc abans d'arribar-hi veureu un trencall cap a Sant Pere dels Forcats (Saint-Pierre dels Forcats). Heu de seguir indicacions cap a l'estació d'esquí de Cambre d'Aze i estacionar a l'aparcament.

Notes: La canal Vermicelle és de les canals més fàcils que es poden fer a la zona, juntament amb la Canal Central (tot i que aquesta no s'acostuma a fer de pujada). Tot i ser fàcil, és una canal molt encaixonada i l'acabes gaudint molt.

A la sortida podeu trobar alguna cornisa, normalment a la dreta del corredor

Canal Vermicelle

Panoràmica des del cim de Cambre d'Aze

Sortiu de l'aparcament i pugeu per les escales metàl·liques, anant a buscar la pista d'esquí que teniu una mica més amunt. Un cop a la pista seguiu-la pel seu marge esquerra durant força estona, fins que arribeu a dalt al Pla de Cambre d'Aze, on conflueixen varies pistes i on acaba el telecadira.

Aquí continueu amunt, per una altre pista que ben avançada la temporada normalment està tancada al no tenir canons de neu. Seguiu per la pista fins a dalt de tot, a on acaben les instal·lacions. A partir d'aquí heu de seguir per dins el bosc, per un sender que de ben segur estarà trepitjat. El camí va pujant per un torrent, tot seguint algunes fites fins que al finalitzar el torrent surt a un mar de roques.

A partir d'aquest punt ja costa més d'anar seguint el camí, degut al caos de roques que heu de traspassar. En tot cas, vosaltres ja teniu al davant l'impressionant circ glacial de Cambre d'Aze. Heu de mirar d'anar cap a la dreta de la vall, anant a buscar la canal que està situada a la dreta de tot.

Bé, desprès d'una estona d'anar saltejant arribeu a la base de la canal, aquí heu de començar a pujar de valent, superant força inclinació, això ja serà una constant fins que sortiu a dalt de tot. Entreu a la canal que s'estreny de valent, que tot i ser fàcil, l'encaixona-ment dona una sensació força alpina a aquesta canal.

Desprès de pujar sense massa dificultats a la part final, teniu 2 opcions per sortir. La de l'esquerra acostuma a presentar més bones condicions. Un cop a dalt les vistes són impressionants, amb el Puigmal just al vostre davant. Bé, ara seguiu un corriol o la traça cap a l'esquerra fins que passeu per l'entrada de la Canal Central. Si no voleu anar fins el cim de Cambre d'Aze, doncs avall, si voleu anar fins el cim, continueu seguint pel camí.

Desprès de progressar per la carena amb alguna petita des-grimpada inclosa arribeu el cim de Cambre d'Aze, un dels millors miradors de tota la Cerdanya. Un cop gaudit, torneu enrere fins a l'entrada de la canal i baixeu avall. La canal és fàcil, molt ample i tampoc amb molta inclinació, tot i que al principi pot ser que tingui més inclinació del normal depenent de la neu acumulada.

Baixeu fàcil, sense complicacions fins a baix de tot. Un cop a baix i ja en terreny conegut, només heu de tornar per on heu vingut. De camí de baixada us podeu parar al bar que hi ha a l'estació i gaudir d'una cerveseta en una de les millor terrasses.