dilluns, 10 de febrer del 2020

Via Josep Baqués i Esteve (V) 165m

Accés: Aneu fins el poble de La Juncosa del Montmell, un cop allà seguiu les indicacions per anar a l'Àrea Recreativa del Montmell, lloc de sortida de l'excursió.

Notes: Via molt fàcil, on només un pas exposat de V grau requereix de més "temple".

És una ruta perfecte per practicar reunions i avanç amb corda.

Aquí us deixo un link molt recomanable i molt més detallat sobre l'esperó Guerrero.

Link RocJumper

Sortiu de l'aparcament i us dirigiu a l'esquerra, per dins d'una pineda, veureu l'església nova del Montmell a la vostra dreta, busqueu el corriol que hi puja i la rodegeu per l'esquerra fins que sortiu a una pista, agafeu-la a l'esquerra. Una mica més endavant, enmig d'una corba a l'esquerra, surt un corriol a la dreta, agafeu-lo. Continueu per aquest mateix camí fins que us trobeu un pal indicador, ara aneu direcció cap a l’Església Romànica de Sant Miquel.

***El 1598 va ser consagrada l’església nova de Sant Miquel, als peus del cim on hi ha el castell i l’església vella, a la qual substituïa donat el seu difícil accés. És un edifici de tres naus amb campanar de torre i portal adovellat de punt rodó. Al seu voltant hi ha restes del que va ser un petit nucli de poblament agrupat a l’entorn de l’església.***

Pugeu per aquest camí on més amunt i veieu uns pals metàl·lics. Pareu atenció abans d'arribar als pals de trobar un petit corriol molt difuminat a mà esquerra, senyalitzat amb una petita marca blanca. Pocs metres enllà arribeu al principi de la via.

El primer llarg és d'uns 25 metres, sense masses dificultats, amb pas una mica exposat però amb molt bones presses on agafar-se. Reunió en 2 parabolts.

El segon llarg de 30 metres és el més complicat i exposat de la via, Comença al costat d'una cova, puja per bones presses i fa un tram lateral una mica exposat. Aquí arriba al pas de V grau, on hi ha una placa força llisa i amb poques presses, sobretot si es va sense peus de gat. És esquivable per la seva esquerra, on hi han més bones mans per avançar. Reunió en 2 parabolts.

El tercer llarg de 40 metres està una mica a trossos. Anireu fent alguna que altre grimpada, totes elles fàcils, superant alguna paret o bloc. Arribats a peu de paret més llarga hi ha la reunió, en 2 claus i anelles.

El quart llarg de 30 metres torna a ser una paret més vertical, amb un pas fàcil però exposat a l'esquerra. Es supera fàcilment. Reunió en 2 parabolts.

Aquí ja veureu el Castell del Montmell a la dreta. Tot i que encara queda un últim llarg, al meu parer no val la pena, ja que només és un pas de III de 4 metres molt fàcil. Bé, un cop acabat arribeu al Castell del Montmell, des d'aquí podeu anar fins a la Creu del Montmell, i ja una mica més enllà fins al cim de la Talaïa del Montmell, el cim més alt del Baix Penedès.

Si decidiu baixar, aneu seguint de cara avall les marques de sender local (verdes i blanques) i acabeu sortint a baix la pista al davant de l'església de Sant Miquel, just al costat d'on teniu el cotxe.