dimecres, 16 d’agost del 2017

Punta Alta de Comalesbienes

Accés: Heu d'anar fins a la població de Caldes de Boí i agafar la pista que dona accés a l'Embassament de Cavallers. Un cop estigueu apunt d'arribar a la presa aparqueu a l'aparcament que hi ha una mica més avall, el més gran de tots.

Notes: En general la ruta és fàcil, tot i que hi ha trams de grans blocs de pedra i alguna canal descomposta, però s'hi s'està habituat a rutes d'alta muntanya no hi ha cap tipus de problema.

La baixada més ràpida es pot fer pel mateix lloc, però si es vol canviar una mica les vistes i baixar per un lloc més vistós i no tan abrupte com el que heu fet servir per pujar, el millor és baixar per la ruta d’ascensió normal, la que baixa cap el Refugi Ventosa i Calvell, on l'aigua i els estanys són els grans protagonistes, val la pena donar més volta per gaudir d'aquest camí.

Sortiu de l'aparcament i aneu carretera amunt, desprès d'un revolt a l'esquerra arribeu a una senyal de prohibit aparcar on hi ha una barrera a mà dreta. Ara passeu pel costat de la barrera i seguiu la pista que surt del seu darrera. La pista fa unes quantes ziga-zagues fins que desprès d'una petita clariana arriba a unes fites a mà dreta, ara abandoneu la pista i agafeu aquest corriol. El camí canvia radicalment, el corriol és molt pedregós i va pujant pel mig d'una tartera. Puja molt fort pel mig del Barranc de Comalesbienes.

Desprès de força estona pujant, el corriol abandona el barranc i es desvia cap a la dreta, pujant per dins d'un bosc. El corriol en cap moment para de pujar i acaba sortint a un riu, aquí i seguint fites remunteu una mica amunt i sortiu a un gran pedregam de gran blocs de pedra, on es fa difícil de seguir les fites per arribar als Estanys de Comalesbienes. Un cop als estanys, aneu-vos dirigint cap a la part esquerra de l'estany més gran.

Just entre un petit estanyet i l'estany gran, el corriol traspassa cap a l'altre costat i comença a remuntar en direcció ja cap a la Punta Alta. Tot seguint fites aneu remuntant en direcció cap a les parets del Pic de Comalesbienes i la Punta Alta. Aquí teniu la opció d'anar a buscar la canal que surt enmig dels 2 pics, o sinó anar a buscar una canal una mica més a l'esquerra amb un gran bloc de pedra punxegut i que us deixarà una mica més avall del Pic de Comalesbienes, així tot resseguint la carena podeu fer els 2 cims.

Pugueu per la canal, força malmesa i molt pedregosa però sense cap complicació. Un cop a la carena resseguiu-la, passeu pel Pic de Comalesbienes, baixeu fins el coll que separa aquest pic amb la Punta Alta, i torneu a remuntar per la carena fins arribar a la Punta Alta de Comalesbienes. Un cop gaudit de les vistes continueu per la carena tot seguint fites i aneu baixant a poc a poc. El terreny està molt descompost i és molt vertical així que pareu atenció en el primer tram de baixada.

Ja més avall el camí es suavitza, tot i que les pedres i els grans blocs de pedra encara persisteixen, no és fins que arribeu a l'Estany de la Roca que el camí es fa de bon trepitjar i es pot anar seguint sense necessitat d'anar buscant fites. A partir d'aquest punt l'aigua us acompanyarà pràcticament tot el camí, convertint aquesta llarga baixada amb una agradable passejada. Aneu baixant fins a sortir al camí principal que recorre el Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici per on transcorre la mítica Carros de Foc.

Ara aneu seguint aquest corriol direcció cap el Refugi Ventosa i Calvell, tot passant per varis estanys i salts d'aigua. Un cop deixeu enrere el refugi arribeu a una zona on el camí va fent ziga-zagues per anar salvant uns lloms de roca. Aquí ja veureu que al tram de wikiloc nosaltres vam tirar bastant pel dret, ja que veiem que el camí feia molta volta i, perquè no dir-ho, ens feia gràcia fer una mica “l’indiot”. De totes maneres, baixant pel camí correcte o pel dret anireu a petar al mateix lloc.

Un cop ja a baix i ben a prop de l'embassament, continueu seguint les marques i resseguint l'embassament per la seva esquerra fins arribar a la Presa de l'Embassament de Cavallers. Ara ja només us queda seguir la senyalització cap els aparcaments i ja tornareu a estar al mateix lloc.