dilluns, 8 de febrer del 2016

Alt del Griu

Desnivell: 1.050m

Accés: Davant l'estació del Funicamp (Encamp), seguim la carretera dels Cortals i anem fins al quilòmetre 6, on a la dreta hi ha un petit aparcament des d'on comença l'excursió.

Notes: Al tractar-se d'una excursió amb neu, informeu-vos de l'estat de la neu, de la meteorologia i aneu ben equipats.

Tot i que el recorregut passa per terreny fàcil, aneu amb compte amb el possible gel del camí, que us pot fer avançar molt lentament

El tram d'ascensió a la Collada d'Entinyola és el tram mes delicat, ja que si hi ha molta acumulació de neu es poden formar cornises i poden haver-hi petites purgues. També podrien ser necessaris els grampons en aquest tram.

Sortiu de l'aparcament en direcció a unes taules de pícnic que hi ha una mica més amunt, allà trobareu un corriol que surt a la dreta, agafeu-lo i aneu guanyant alçada per dins d'un bonic bosc. Amb poca estona arribareu a una petita clariana amb un marge de pedres, continueu pujant suaument pel camí. Trobareu alguna que altre panell informatiu, vosaltres sempre aneu seguint direcció cap el Refugi d'Ensagents, senyalitzat amb marques grogues.

Desprès d'un parell d'horetes arribareu al Refugi d'Ensagents, situat en un bonic paratge. Continueu pel camí, tot recte, per superar una petita rampa, al cap de poca estona de superar la rampa heu de trobar un camí que puja a mà esquerra marcat amb fites i que us portarà amb poca estona a l'Estany Primer d'Ensagents. Rodegeu-lo per l'esquerra i amb un moment arribareu a l'Estany Segon d'Ensagents, més gran i situat just a sota de l'Alt del Griu.

Des d'aquí ja diviseu la Collada d'Entinyola, a la vostra esquerra, on us heu de dirigir per arribar a l'Alt del Griu (2876m) que teniu just davant vostre. Pugeu per aquesta costeruda rampa, un cop a dalt les vistes són espectaculars. Ara el cim us queda a la vostre dreta, aneu seguint les fites o buscant el millor pas, l'acumulació de roques és important. Amb poca estona i desprès de salvar un bon desnivell arribareu el cim de l'Alt del Griu, des d'aquí gaudireu de l'Estany d'Ensagents, sota els vostres peus, el pic d'Ensagents, a la vostra esquerra, i fins i tot si el dia ho permet, al darrere vostre divisareu el Comapedrosa, i al seu darrere la Pica d'Estats.

Per tornar passeu pel mateix recorregut que heu fet servir per pujar.