dilluns, 8 d’agost del 2022

Pont de l'Afrau des de Cal Cerdanyola

AccésLa ruta comença a Cal Cerdanyola, on hi ha l'aula de natura La Salle. S'hi accedeix per una pista, que s'agafa a la carretera de Bagà a Gisclareny, just abans d'arribar al Pont de Sant Joan.

Notes: Ruta molt ben senyalitzada pràcticament en tot el camí, tret del tram de baixada des del Coll de la Moixa al Pont de l'Afrau. Hi podreu trobar alguna fita i algun petit rastre de corriol, però en definitiva es baixa pràcticament pel dret, entre arbres i arbusts. Aquest és un tram una mica aventurer, així que si no us agrada fer un "fora pistes" millor obvieu aquesta ruta, o accediu al Pont de l'Afrau des de baix.

Sortiu de Can Cerdanyola i seguiu pista avall. Poc metres desprès de traspassar el pont obvieu el camí que puja cap el Bullidor de la Llet, i agafeu un altre corriol que no és més que una drecera. Sortiu un altre cop a la pista i ara si, agafeu el corriol que puja cap a la Collada de la Pelosa. Aquest corriol puja en tot moment per un corriol ben marcat i sense pèrdua. Al cap de força estona, sortiu a una pista que heu de seguir amunt, i desprès d'agafar una altre drecera sortiu al final de la pista, al Coll de la Pelosa.

Ara enfileu-vos muntanya amunt, per un corriol ben definit. Ja a dalt, sortiu al Pas de la Boixassa i continueu ara per un corriol que transcorre per sota de la parets de la Serra de la Boixassa. Arriba un punt que aquest corriol comença a baixar fort, aquí heu de parar atenció i seguir tot recte per un altre corriol, que poc més endavant comença a pujar per arribar a la Collada del Galligant. Un cop aquí, seguiu el corriol sense pèrdua i sortiu al Coll de Vimboca, on ja us trobeu les marques del GR 150.1

Seguiu aquest camí cap a l'esquerra, per un tram força planer i molt bonic. Desprès de fer una bona pujada arribeu al Coll de la Moixa, amb unes vistes magnífiques del Pedraforca. Ara aquí, abandoneu el GR que puja fort amunt i seguiu tot recte per un corriol una mica precari però que es pot anar seguint.

Bé arribarà un punt (sense GPS complicat) on hi ha el que sembla un corriol que baixa avall. Potser veieu alguna fita o algun petit rastre, però la veritat és que aquest corriol esta bastant perdut i brut. Depenent del traçat que pugueu seguir al baixar, tardareu més o menys a arribar al Pont de l'Afrau, un impressionant forat, de grans dimensions, fruit de l'erosió de fa mils d'anys.

Un cop gaudit d'aquest peculiar i solitari indret, seguiu fites i baixeu avall per un corriol força pedregós. Aneu seguint avall, sense pèrdua, traspassant en varies ocasions el Torrent de la Muga i passant per una bonica i frondosa fageda. Ja ven avall, sortiu a una pista, que heu de seguir durant 3,5 quilòmetres fins que sortiu en una altre.

Aquí, de seguida veieu un trencall a la dreta. Seguiu-lo per anar fins al Salt dels Murcarols, on hi ha una gran calcificació per on llisca l'aigua. Un cop vist, torneu a la pista, seguiu avall, traspasseu el riu i just a la dreta ja trobeu el Salt del Bastareny. Ara, seguiu indicacions per un corriol que surt a l'esquerra de la cascada i amb pocs metres arribeu a l'Adou del Bastareny, una surgència des d'on neix el riu Bastareny, un indret fresc i ombrívol.

Un cop gaudit d'aquest indret, torneu a la pista, seguiu-la avall i desprès d'una passejada arribeu un altre cop a Cal Cerdanyola.