dijous, 31 d’agost del 2023

Monte Pancherot des de Crepin

AccésHeu d'anar fins a la població de Valtournenche, i allà agafar el trencall a mà esquerra direcció Crepin. Just abans d'entrar a la població aparqueu el cotxe a un ampli aparcament a mà dreta.

Notes: Ruta força ben senyalitzada en tot el recorregut (marques grogues), com sol ser habitual per la zona.

No és un camí massa transitat, però tot i així es pot seguir sense problemes.

Just abans d'arribar al cim hi ha algun tram de corda fixa, ja que hi ha un tram una mica exposat, però vaja, res complicat, es passa caminant

Sortiu de Crepin, i traspasseu aquest bonica població fins  al seu extrem nord. Allà ja veieu les indicacions cap el Monte Pancherot, en aquest cas l'itinerari número 7. El camí comença a pujar fort de valent ja de bon inici. Aneu traspassant alguna que altre pista, però vosaltres sempre amunt. Desprès de força estona pujant, arribeu a Liortere, un petit nucli de cases deshabitat.

Continueu pujant ara per una llarga pista, fins que trobeu un trencall a mà dreta. Aquí agafeu un petit corriol, però que de seguida puja molt fort. Sortiu a un repla, ara ja fora del bosc, i d'aquí heu de continuar per la petita vall fins arribar a dalt de tot d'un coll (La finiestra di Cignana). Aquí, abandoneu el corriol de baixada i aneu a l'esquerra, en direcció al Monte Pancherot.

Aneu pujant fort també, passant per algun tram més pedregós, però sense problemes i desprès de passar per algun tram més costerut, arribeu al cim del Monte Pancherot, des d'on es tenen unes magnífiques vistes de tota la vall i muntanyes a pròximes.

Retorneu fins el coll, i ara aneu avall, cap a l'esquerra,en direcció al Lago de Cignana. Les vistes de les muntanyes del fons i del llac són espectaculars. Voregeu el llac per la seva esquerra i de seguida arribeu a la presa. Aquí seguiu indicacions i baixeu pel corriol avall. Passeu pel poble deshabitat de Falegnon, i poc més avall arribeu a l'antiga central de bombeig de Promoron.

Aquí heu d'agafar el camí planer, que marxa direcció Valtourenche. Passeu per varis túnels i ponts molt bonics, i disfrutareu de les vistes en tot moment. Acabat el camí, sortiu un altre cop a Liortere, on ja només us queda desfer tot el camí que heu fet servir de pujada.