dilluns, 9 de febrer del 2015

Gósol - Cap del Verd - Torrent Fosc

Distància: 14,5km

Accés: Agafar la carretera C-16 amb direcció Berga i abans d'arribar a Guardiola de Berguedà agafar el trencall de Gósol - Saldes. Arribats a la rotonda d'accés a Gósol agafeu el segon trencall, pocs metres enllà deixeu la pista d'accés al càmping i seguiu la pista de la dreta. Passada la deixalleria seguiu una pista en direcció cap a l'Ermita de Santa Margarida. Pocs abans d'arribar-hi i enmig d'una corba a l'esquerra deixau el cotxe.

En cas de trobar la pista nevada o gelada, podeu deixar el cotxe al davant de la deixalleria. Llavors la ruta tindria 2km i 100m de desnivell afegits.

Notes: Ruta fàcil, ideal per fer amb raquetes i amb unes vistes impressionants sobre el Pedraforca. S'hi no hi ha traça marcada i està el dia tapat pot ser molt útil el GPS, ja que el camí un cop sortiu a dalt no és veu per enlloc.

Panoràmica des del Pla de la Font

Panoràmica des del Cap del Verd

Sortiu de la pista i de seguida passeu per davant de l'Ermita de Sant Margarida. Més endavant el corriol va fent drecera per dins el bosc sense tenir que fer totes les ziga-zagues que fa la pista. Desprès de força estona pujant arribareu el Coll de Mola.

Aquí el GR-150 se'n va avall, direcció Tuixén, vosaltres aneu cap a l'esquerra del coll, i agafeu una pista que se'n va amunt. En pocs metres sortiu a una pista que heu de seguir a la dreta. Aneu pujant suaument fins que arribeu a un petit mirador, és el Portell de l'Ós, on veureu una barrera pels vehicles. Passeu la barrera i continueu per la pista que al cap de poca estona baixa fins al Clot de Prat Salvatge. Continueu recte seguint la pista fins que al final la pista fa un gir pronunciat a la dreta, aquí deixeu la pista i enfileu-vos per un camí al costat d'un petit torrent, just davant vostre.

Als pocs metres d'agafar aquest camí veureu un tancat per posar el bestiar, continueu amunt cap a l'esquerra i desprès de remuntar un petit desnivell sortiu al Pla de la Font, des d'on es tenen unes de les millors vistes del Pedraforca i la serra del Cadí. Bé, un cop situats a aquest altiplà gireu cap a la dreta seguiu la carena amunt fins a sortir a un replà. Aquí us heu de desviar lleugerament a la dreta i seguir pujant per la carena, el camí ara puja de valent.

Metres més amunt el pendent disminueix i sortiu en una gran extensió de terreny, aquí us heu d'anar desplaçant cap a l'esquerra i ja veureu el Cap del Verd al fons. Continueu recte fins el cim del Cap del Verd (2282m), coronat per una caseta de fusta, des d'on es tenen unes magnífiques vistes del Port del Compte i bona part dels plans del Berguedà. Per baixar  retorneu uns metres enrere i quant ho veieu factible comenceu a baixar cap a la dreta en direcció a la collada dels Belitres,  just on hi ha l'inici del Torrent Fosc.

Inicieu el descens pel Torrent, s'ha de vigilar si hi han grans quantitats de neu o si la neu està gelada. El torrent és fàcil, força ample i sense massa desnivell pronunciat. Baixareu força estona per aquest torrent fins que arribeu a una pista.

Un cop a la pista us queda seguir-la força estona fins on teniu el cotxe, un passeig molt agradable i tranquil, sense pèrdua, tot i que es fa una mica llarg.