dilluns, 25 de setembre del 2023

Posets des del refugi Ángel Orús

Distància: 8,5km

Accés: Aquesta ruta comença el Refugi Angél Orús. Per arribar-hi els mesos de ple estiu, heu d'agafar un autocar que puja des de les piscines d'Eriste, i que us puja fins a Espigantosa, punt on comença l'inici del camí per pujar fins el refugi.

Notes: Ruta fàcil, per camins molt transitats i sense cap dificultat tècnica.

El terreny és potser el més fotut, ja que es molt pedregós i es fa una mica pesat

Sortiu del refugi amunt, seguint les marques del GR. Quant arribeu al trencall senyalitzat, seguiu amunt. Desprès de fer alguna que altre grimpada arribeu als plans de la Vall de Llardaneta. Aquí, estigueu atents a agafar un corriol molt fressat a mà dreta, que abandona l'actual GR que seguíeu fins ara.

Pugeu per aquest corriol, que es va endinsant cap a la Canal Fonda. Aquí el terreny canvia radicalment, i abandoneu el verd per entrar en terreny molt rocós. Desprès de passar un punt molt estret, seguiu el corriol per una llarga i empinada tartera. Ja a dalt del coll, teniu el Diente de Llardana a la vostre esquena, imponent, i el Posets a dalt de tot el fons (tot i que encara no es veu el cim).

Seguiu pujant per corriol ben fressat i sense pèrdua. Ja a dalt de la carena, l'heu de seguir tot fent alguna grimpadeta i de seguida arribeu al cim del Posets, un dels grans cims del Pirineu. Les vistes des d'aquí són impressionants.

Per tornar, torneu pel mateix camí per on heu pujat.