dimarts, 16 de gener del 2024

Les Angles - Petit Peric

Accés: Heu d'anar fins a la població de Les Angles, i allà, dirigir-se fins al carrer Rue de la Piste Verte. Aparqueu a prop de les instal·lacions de l'estació d'esquí

Notes: Ruta ben senyalitzada fins arribar a al Refugi de la Balmeta. A partir d'aquí i ja amb els Perics ben visibles al fons, podeu avançar per diferents traçats

Nosaltres ens vam trobar força neu al fons de la vall, i vam anar avançant buscant els trams més bons.

Al final heu d'anar avançant en direcció al Petit Peric, que sempre tindreu visible un cop arribeu al refugi.

Sortiu del carrer en direcció a l'estació d'esquí i aneu a buscar una pista a la dreta. Seguiu aquesta pista en direcció al Refugi de la Balmeta durant uns 3 quilòmetres. En aquest punt s'acaba la pista i agafeu ja un corriol. Aneu seguint les marques grogues sense problemes. Aquest tram és realment espectacular.

Més amunt sortiu a l'Estany de la Balmeta, que troben del tot congelat. Ja més amunt sortiu a terreny pla i arribeu al Refugi de la Balmeta. En aquest punt com ja he dit tot dependrà de la neu que hi hagi, però jo intentaria seguir el camí normal, que marxa planer una mica a la dreta. Nosaltres al pujar ens vam desviar a l'esquerra, ja que teniem com a referència del track passar l'Estany de l'Ànec per la seva esquerra, però no era necessari.

Bé, feu el que feu, aneu avançant sempre en direcció al Petit Peric. Un cop situats a les primeres rampes ja és qüestió de tirar recte amunt i començar a remuntar la primera rampa, la més dreta. Més amunt, us trobareu amb algunes fites del corriol que puja fins dalt, que podeu seguir, o pel contrari tirar recte fins al cim. Desprès d'una llarga pujada arribeu a dalt del Pic Peric, on les vistes dels 360º són espectaculars.

Ara per tornar en principi heu de tornar al cotxe exactament per on heu vingut, a no ser que us passi com nosaltres que vam anar traçant un camí més recte de baixada.