dijous, 10 de novembre del 2022

La Coma - Clot de l'Infern - Cap del Verd

Accés: Venint de Solsona, aneu direcció Sant Llorenç de Morunys, i un cop allà anar direcció cap a Tuixent. Aneu pujant per.la carretera fins arribar a La Coma, on podeu aparcar a mà dreta.

Notes: Camí molt ben senyalitzat, tret del tram del Clot de l'Infern, on s'ha d'estar atent a seguir les fites.

Recomanable portar casc pel tram de dins el torrent.

Sortiu de La Coma i aneu a buscar un camí que puja amunt, paral·lel a la carretera, seguint indicacions cap a la Borda d'en Pujol. A partir d'aquí heu de seguir sempre marques grogues. Pugeu per pista i corriols, tot passant per un bonic tram de terrasses. Més endavant heu de traspassar un torrent.

Traspasseu el torrent i de seguida busqueu un corriol marcat amb fites a mà esquerra. Agafeu aquest corriol i us aneu endinsant cap al torrent. Aquí heu d'estar atents, aneu seguint fites, entrant i sortint del torrent.

El torrent es va tancant i les parets cada cop són mes altes i el torrent més tancat. Aneu avançant i comenceu a trobar alguns equipaments (cadenes, esglaons, alguna grapa...)

Un cop superat aneu sortint del torrent per arribar ja a un prat. Aquí aneu recte amunt per anar a buscar una pista. Seguiu-la la dreta i en poca estona arribeu a la Borda den Pujol, ben visible des fa una estona. Ara, seguiu la pista, tornant a seguir un altre cop marques grogues.

Mes endavant, situats en un petit coll, abandoneu la pista i seguiu corriol amunt. Aquí el corriol puja molt fort, i durant molta estona, suareu de valent. Ja vent amunt, i fora del bosc arribeu en un punt on hi ha un arbre solitari just abans d'un petit torrent. Aquí, abandoneu el camí i enfileu-vos torrent amunt.

Seguiu pel torrent, on potser veieu alguna marca vella, però poca cosa, es bastant campi qui pugui. Quant acaba el torrent i abans d'entrar al bosc, pugeu fort amunt cap a l'esquerra. pel mig. De seguida heu de trobar un corriol, que heu de seguir cap a l'esquerra. El corriol gira cap a la dreta i de seguida trobeu alguna fita i marca groga, aneu seguint-les.

Ja teniu el Cap del Verd a la vostre esquerra. Si voleu podeu tirar pel dret, o com vam fer nosaltres, seguir recte cap al Coll dels Belitres i des d'allà agafar un camí marcat amb pals, i pujar per un tram no tant empinat. Bé, feu el que feu, acabeu sortint al cim del Cap del Verd, un mirador excepcional de la zona.

Un cop gaudit, seguiu en direcció oest, encarats cap al Port del Compte. Busqueu fites, i potser alguna que altre marca, una mica confús al principi. Aneu baixant, fins que arribeu a l'inici de la Tartera del Verd.
Aquest camí es molt dret, al lloro amb les relliscades que es fàcil fotre-se-la.

Bé, aneu baixant en compte, fins que més avall (i sempre seguint marques) heu d'abandonar la tartera i anar cap a la dreta, per un corriol que va baixant poc a poc. Sortiu al Coll de Veis, on heu de seguir cap a La Coma. Més enllà sortiu a un altre coll, el Coll Virolet. Aquí pareu atenció a seguir un corriol que marxa en diagonal, cap a l'esquerra.

Baixeu per aquest corriol, que més avall es converteix en pista. Seguiu per la pista principal, obviant altres trencall fins que arribeu a un trencall on hi ha un pal indicador, ara aneu a l'esquerra, direcció cap a La Coma. Seguiu la pista que més endavant heu d'abandonar i agafar un corriol a la dreta, tot seguint marques grogues. Corriol força dret i pedregós al primer tram.

Ja no heu d'abandonar les marques grogues en cap moment fins arribar a baix a La Coma.